Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
snoddasD5 skrev:Därför ännu viktigare med bra lysen i södra sverige när dom har ju mycket mer mörker.
Går det att ha extraljus om man valt dynamisk LED?

Hur tänkte du nu är dynamiska led i grillen monterade eller??[/quote]

Han syftar troligen på att med dynamiska LED så är helljuset på hela tiden och bilen skapar dynamiskt en avbländad korridor för mötande bilar så det sker ingen total avbländning ner till halvljus. Det lär inte fungera med extraljus utan då får man stänga av den funktionen och köra hel- och halvljus som vanligt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vad kostar ett sådant här kalas? Det är ju ändå en rätt trött maskin man får för pengarna, men den lillan 4:an. Om jag var supertät hade jag suktat efter en BMW 535 xD med 313 hk 630 Nm
Användarvisningsbild
av snoddasD5
VolvoB20 skrev:Vad kostar ett sådant här kalas? Det är ju ändå en rätt trött maskin man får för pengarna, men den lillan 4:an. Om jag var supertät hade jag suktat efter en BMW 535 xD med 313 hk 630 Nm
Säg runt 600000:-
av Gorban
snoddasD5 skrev:
VolvoB20 skrev:Vad kostar ett sådant här kalas? Det är ju ändå en rätt trött maskin man får för pengarna, men den lillan 4:an. Om jag var supertät hade jag suktat efter en BMW 535 xD med 313 hk 630 Nm
Säg runt 600000:-
Som en jämförelse så säljer BMW nu ut 535d xDrive Touring med ett antal paket för 619.000 kr prutat och klart. Men då är det en bil som är i slutet av sin livscykel.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
zweistein skrev:Har själv en BMW och kan bara konstatera att den är överreklamerad
BMW = Bavarian Money Waister
Okidoki. Var ett tag sedan jag provade en 535 men tyckte den gick som ett skott. Bara att titta på gasen så var man förbi timmerbilarna. Grym väghållning också.

Men V90 får väl ha andra kvaliteter än prestanda att tävla med.
av perhall
KrilleW skrev:
snoddasD5 skrev:Som vanligt är det glömt motorvärmare och kupevärmaruttag å extralysen.
Alla bor inte i Lappland :lol:
Exakt. Har använt värmaren 3 el 4 gånger i vintern, helt onödigt tillbehör tycker jag. Och helljuset ungefär lika många gånger... så inga extraljus tack...
Användarvisningsbild
av börne
snoddasD5 skrev:
KrilleW skrev:Alla bor inte i Lappland :lol:
Därför ännu viktigare med bra lysen i södra sverige när dom har ju mycket mer mörker.
Men här bor det en massa folk så man har möte hela tiden & ingen nytta av fula extraljus :mrgreen:

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]

OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]