Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Du får testa att hälla i Biltemas nya medel som påstås stoppa oljeläckaget genom att packningarna sväller :wink:
Aldrig i livet! Inte ens om det vore den bakom svänghjulet som läckte :lol:

Låter lite långsökt att den skulle börjat läcka vid banjobulten vid turbon, den har jag aldrig ens petat på... Kylaren läcker typ 1-2 droppar i veckan, har gjort sen den köptes och varken blivit bättre eller sämre... Därimot kanske jag ska kika över dräneringspluggen, den skiten är ju i plast och kanske blev skadad när den togs bort... Låter iofs långsökt det också, då borde garagegolvet bli blätt tycker jag, vilket det inte blir...
Men allt är ju möjligt på en gammal bil.
White skrev:Retligt med oljeläckage, men någon droppa får man nog leva med på en "gammal" motor. :)
Ja visst är det retligt, men det är iaf inga 1-2dl i veckan som det var innan :lol: Så tänker man så så är det ju jätte-bra med några droppar läckage :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Helt plötsligt för några dagar sedan började min bakrutetorkare gå ap-segt, bara pang tjofs från ena dagen till den andra... Så rev ner skiten igår för inspektion, och axeln satt som berget :shock:
Var tvungen att verkligen ta i med hårdhandskarna innan skiten började röra på sig och till slut behagade komma ut. Hur motorn öht. orkat dra runt torkaren är en gåta, så jäkla skumt att det kom utan förvarning också. Hade ju en jäkla tur, kunde ju likagärna bränt motorn :shock:

Lite putsning och rejäl smörjning senare så flyger den över rutan igen :D

Så, till er med kombis... Jag rekommenderar att plocka ner mekanismen och smörja upp den då och då, ÄVEN om den till synes fungerar perfekt. Volvo kombis är ju kända för att ärga ihop i axeln.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
White skrev:Har råkat ut för samma fenomen ett antal gånger genom åren på 7/945. :???:

Jodå, på min 945a fick jag byta hela mekanismen inkl. motor. Den torkaren hade uppenbarligen inte fungerat på mååånga år :roll:
Gick inte få ur axeln öht, ytterhöljer sprack innan axeln rörde sig :lol:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ah, gamla bilar... Varje service/reparation är ett helt äventyr... Något så simpelt som att byta belägg och skivor bak visade sig vara allt annat än simpelt....
Givetvis har pinnarna rostat fast, och inte lite heller :roll: Lyckades få loss 1(övre på höger sida) efter typ 3l rostlösare och 1h bankande. 2h senare gav jag upp med den nedre, och sitter här och tjurar istället :lol:
Dränkte skiten i rostlösning innan jag gick därifrån, så får vi se om den behagar lossna imorgon... Annars antar jag att det blir kap och borr för att få ur dom :roll:
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 54
Den stora annons-tråden

Ser ganska fin och fräsch ut för sina n&[…]

Byta till elstol VolvoS60-13?

Har en Volvo S60 -13 med skinnklädsel dä[…]

Har liknande problem som i denna tråd, men p[…]