- sön 27 mar 2016, 09:25
Vad kostar det att installera Webasto dieselvärmare på v70 2013 diesel?
Moderator: Moderatorer
Mitroken skrev:Vad kostar det att installera Webasto dieselvärmare på v70 2013 diesel?Värmare är standard men kolla så att den har timer.
Nordan skrev:Inte säkert det är standard om det är en importbil.Mitroken skrev:Vad kostar det att installera Webasto dieselvärmare på v70 2013 diesel?Värmare är standard men kolla så att den har timer.
mbc skrev:Nordan skrev:Inte säkert det är standard om det är en importbil.Mitroken skrev:Vad kostar det att installera Webasto dieselvärmare på v70 2013 diesel?Värmare är standard men kolla så att den har timer.
Mitroken skrev:Om bilen inte har bränslevärmare och du vill ha en, vilket jag tror du vill i vårt klimat, tror jag du gör klokt i att försöka hitta ett annat exemplar. Att eftermontera bränslevärmare är dyrt, både för att delarna kostar en vacker slant och för att det är en hel del monteringsarbete. Om man köper delarna på skroten och gör jobbet själv är det kanske idé men annars är det tveksamt. Observera också att det på en importbil kan fattas andra saker som vi ser som självklara här i Sverige. Tittade just lite på skillnader i standardutrustning för nya V90 på den tyska jämfört med den svenska marknaden. Det visade sig att de bilar som såldes i Tyskland inte bara saknade bränslevärmare som standard utan också sätesvärme, strålkastarspolning och larm.
Jaha så pass..
Bilen jag kolla på är en V70 2013 diesel summum automat d4 som är import. Ingen dieselvärmare tyvärr!
Så jag ska fråga om den har värmare eller timer? eller kanske båda?
Vad kostar Webasto annars?
Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]
Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]