Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vad har chauffören gjort fel?

Inget, den håller ju på och lastas!
2
7%
Inget, brandkåren håller på och tvättar underredet på den.
9
30%
Han glömde bort vilken sida hjulen sitter på
4
13%
Han trodde sig sitta i sin stridsvagn 90 och ville ta en skogstur
4
13%
Vilken värdelös omröstning, avrätta trådstartaren!!!
11
37%
Passerade imorse(inatt kändes det som) när den här precis gått ner i diket, innan polisen hunnit dit. Sen när jag körde förbi igen vid 14-tiden så var bärgningen igång. Kan inte kännas särskilt roligt att ha lyckats med det här.

Bild

Bild
/Anders
av Addekarlsson
Saknade ett alternativ, "annat, ange i tråden". :lol:
Men jag klickade på "Han glömde bort vilken sida hjulen sitter på", för föraren har ju bara försökt burka med i kurvan, men det fanns inga hjul på sidan, så det tippade helt istället. :lol:

Men jag håller med, kan absolut inte vara kul att råka ut för nått dylikt, på en sån pass bra del av vägen. Gissar på somnat bakom ratten, som verklig anledning.

Mvh/ Adde
av Truckern
Jag lägger en röst på de sistnämda alternativet..Min teori e att han han fått möte med en annan lastbil o gått för långt ut i kanten o vinglat till. Väggrenen pallar i regel inte 60-65 ton då. 8)
Användarvisningsbild
av ER
Let me guess ökända Rv 67 mellan heby och valbo jag kört så många gånger? som normalt kräver ett antal backspegelsoffer varje vecka och idiotiskt smal vid vissa partier även för möte mellan personbil/lastbil.
Han har helt enkelt tagit den rast han måste ta enligt reglerna utan att tänka på var han lade bilen till vila någonstans.
av varri
Lite kass bild där, men tycker det sker så skitigt ut. Så att brandkåren tvättar underredet lägger ja min röst på.

Sågspånet las ut för att göra en trevlig bädd att vila på under tiden, eller?
Användarvisningsbild
av Brainy
ER skrev:Let me guess ökända Rv 67 mellan heby och valbo jag kört så många gånger? som normalt kräver ett antal backspegelsoffer varje vecka och idiotiskt smal vid vissa partier även för möte mellan personbil/lastbil.
Han har helt enkelt tagit den rast han måste ta enligt reglerna utan att tänka på var han lade bilen till vila någonstans.
Visst stämmer det, kör där nästan dagligen numer. Bästa stället efter den vägen där dom breddat vägen i en kurva och sen smalnar av den mitt i kurvan, otroligt roligt när jag inte visste om det, mörker och mötande långtradare som höll ut lite väl mycket :)

Appropå Östervåla, skapligt regnoväder i måndagskväll! var tvungen att stanna vid hockeyrinken och vänta ut vädret innan jag kunde fortsätta köra.
varri skrev:Lite kass bild där, men tycker det sker så skitigt ut. Så att brandkåren tvättar underredet lägger ja min röst på.

Sågspånet las ut för att göra en trevlig bädd att vila på under tiden, eller?
Sågspånet var väl där för att suga upp avfallet från underredet? ;)

mvh
Anders
av varri
"Sågspånet var väl där för att suga upp avfallet från underredet? Wink

mvh
Anders"

Jo, men givetvis var det på toppen av den söta kullen ha la sig till rätta ;)
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Jahapp...så det var därför Rv67 var avstängd i onsdags (eller var det då..???) Man ledde trafiken över Hedesunda via Jordåsen!!!

//David
Användarvisningsbild
av Brainy
Nybbe_gefle skrev:Jahapp...så det var därför Rv67 var avstängd i onsdags (eller var det då..???) Man ledde trafiken över Hedesunda via Jordåsen!!!

//David
Stämmer bra det. Fick du mycket trafik ute vid farstukvisten?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Näerå, blev inte så farligt faktiskt!!

//David

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]