Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bduren
Hej
Jag har kört ett antal ggr på E6 runt Tanumshede den senaste tiden.
Med min XC70 2013 gick RTI "vilse" dvs hittade inte E6 utan körde vid sidan om.
Nu förra veckan körde jag där igen med min XC60 2016, Sensus Navigation, och precis på samma plats "flippade" navigatorn ut igen.
Är det samma kartleverantör till bägge systemen möjligtvis.

Är det någon som upplevt samma runt den platsen ?

/Björn
Användarvisningsbild
av leiwi
Om det är samma leverantör av kartor till RTI och Sensus Navigation är jag inte helt säker på , men det finns mycket som talar för det .
Men va du råkar ut för är nog bara att kartan är för gammal , jag har för mig att det gjordes en del förändringar på E6 i de området för några år sedan och det finns ju andra exempel på vägsträckor där man "kör vid sidan om" , rondeller som inte är med mm fastän dom funnits i verkligheten under låååång tid
Och det kartmaterial som Volvo har i sin senaste utgåva för Sensus Navigation Har Kartdata från vecka 29 2014 !! ,om man till det lägger leverantörens tid för inhämtning och samanställning av kartdata så är man troligtvis nere på kartor från senare delen av 2013 . Och sedan dess har det ju hänt mycket med vägnätet.

Jag har klagat på detta hos Volvo att med ett såpas dyrt system som faktiskt Sensus Navigation är så borde kartuppdateringarna vara bättre . :x :x
D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]