Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

least skrev:Spelar det någon egentlig roll vad Volvo kallar sitt finare läder idag? De är av samma typ oavsett namn.
Om namnbytet speglar ett byte av skinnkvalitet och/eller skinnleverantör kan det spela roll i det sammanhang som här är aktuellt, ja. Soverign Hide beskrivs för övrigt som särskilt tjockt snarare än särskilt tunt. Så här heter det om "Sovereign Hide softläder" i V70-broschyren för årsmodell 2009: "Framställt av finaste skotskt softläder; i en tjock läderkvalitet som är skön att ta på, har en behaglig doft och en utsökt ytstruktur."

För övrigt syddes inte klädseln på samma sätt i senare årsmodeller som i tidigare. Stoppningen/stommen kan också mycket väl ha ändrats. Dessutom undrar jag om Sovereign Hide fanns att få i ventilerat utförande. Att faktorer som dessa kan tänkas ha betydelse för det problem tråden handlar om kan knappast uteslutas. "Inscription" ersatte "Sovereign Hide" i årsmodell 2010 eller 2011.
least skrev:Och inom P3-plattformen har det hetat sovereign hide, så namnet är fortfarande giltigt beroende på vilken årsmodell som du kör.
Jag har inte påstått något annat än att namnet "Soverign Hide" var tillämpligt på äldre årsmodeller.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Bild
Här är en bild på mina rynkor, visst den har blivit lite mer veckat på senare år men & andra sidan är den 8,5 år gammal och rullat 20 500 mil så det får nog ses som bra kvalitet på lädret.
simonhalmstad skrev:Här är en bild på mina rynkor, visst den har blivit lite mer veckat på senare år men & andra sidan är den 8,5 år gammal och rullat 20 500 mil så det får nog ses som bra kvalitet på lädret.
Ja, efter de åren och milen finns det definitivt inte mycket att klaga på i ditt fall, särskilt med tanke på att ljust läder är särskilt känsligt. Ett och annat veck, ja, men inga rynkor.
Ryggstödet däremot ser ju ut som kriget

https://partsouq.com/ Leta fram artikelnummer. F[…]

Konstigt lampfel volvo 940

Hej! På min volvo tänds varningslampan […]

Bytte tomgångsventilen och testkörde. D[…]

Var ut och testkörde nu. När hastighetsm[…]