Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har detta problem på min S80 2002 som gått 22 tusen mil. Den går som en klocka men kan tjyvstanna när den är kall men detta med att varvet går ner vid motorbloms men kommer helt OK när automatlådan frikopplat. Din beskrivning stämmer så jag är nyfiken på om du löste detta och hur. (vad är en T5 spole?)
Oj. Har inte varit inne på ett tag. Sorry, Ja precis jag syftade på 5 st tändspolar. Det är naturligtvis inge fel på de andra 4 men efter som VIDA inte ville tala om vilken cylinder det var så tyckte jag de va lika bra att köpa alla 5. Nu blev det inte BOSCH , för när jag väl fick tummen ur så va de naturligtvis "out off stock" Däremot så fanns NGK så de fick bli sådana. En liten detalj:
När jag plockade ur NGK spolarna och de vart monterade så skulle ju kablagekontakten monteras. Det gick inte se, utan samtliga spolar var behäftade med felet att alla 4 ( tror de e 4 kontaktstift) kontaktstiften var liksom vinklade uppåt. Precis så mycke att de var omöjligt att få på kontaktstycket. Fick bli "Bockningsövning" med flacktången så blev de rätt.
Nu har pärlan gått 38 500 mil. Besiktade i fredags förra veckan UA :D
Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]

Vredet ska låsas automatiskt när du try[…]