Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av farbrorfrej
Köpte mig ett "universal" hundbälte för att kunna ha hunden säkert fastbältad när han åker i baksätet. Smart grej, och skönt för alla inblandade att jycken åker säker även i baksätet. Men nu var det ju såklart bara så att det där universalbältet inte var så universalt som förpackningen utlovade. Så nu sitter det tvärfast i bälteslåset i passagerarsätet bak.

Kan man få loss detta på något relativt enkelt sätt (montera isär bälteslåset under kontrollerade former, eller kanske någon "sprint" som man kan komma åt att lossa?) utan att kompromettera med framtida funktion för bälteslåset? Eller är det Volvoverkstaden nästa?
av SG
Gå tillbaka till butiken, be dom visa dig hur man får loss låstungan ur låset, kan dom inte det får verkstad göra jobbet och butiken får stå för jobbet ev. reservdelar.
av Eckorre
Samma sak hände mig. I mittbältet funkar det men inte sidosätena. Jag fixade det genom att föra ner ett bågfilsblad mellan bältestungan och den röda utlösningsknappen och sedan trycka på knappen.
av Miamarie
Tusen tack för tipset. Det fungerade efter lite trixande :D . Kan bekräfta att det funkar i mittbältet bak.
Irriterande att ingen information ges när man köper det. :evil:
Miamarie skrev:Tusen tack för tipset. Det fungerade efter lite trixande :D . Kan bekräfta att det funkar i mittbältet bak.
Irriterande att ingen information ges när man köper det. :evil:
Jo universal brukar fungera lite på det sättet, det är ju inte modellanpassat
Är de där universalkopplingarna utbytbara? Isf kan man ju köpa en till in bil från en självplock :wink:
löst fäste låg på motorsköld

Håller på att felsöka en V70 D4 f[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Ja, t.ex. etanol fryser vid -114, isopropanol -89.

Jag kan försöka kika på det,

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Vad kostar ett oljebyte på fyrhjulsdrift p&a[…]