Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av V60D5AWDPolestar
Halvmas skrev:0,6 är ju rätt schyssta siffror men erkänn... då satt du i passagerarsätet va 8)
Kunde inte låta bli att skratta lite gällande utblåsen. Undrar bara hur många fler som kommer anamma det eller redan har det för någon krona lär man säkert spara.
Körde faktiskt själv men det var en hel del krokiga värmändska lansdvägar......
av V60D5AWDPolestar
poseidon skrev:Läste att Passat också drabbats "Allting dör felet". 13000 bilar i Sverige skulle tillbaka.

http://www.di.se/artiklar/2016/3/21/ny- ... olkswagen/
Stämnmer nog, jag fick en mailad kallelse igår om att det var är en kontakt som behöver kontrolleras.
av V60D5AWDPolestar
Ergo Comfort-stolarna börjar säcka ihop.

Efter 6000 mil är det tydligt att förarstolen börjar tröttna på tillvaron. Stödet på vänster sida börjar ge upp och en
stålbygel känns tydligt. Blir en reklamation till VW till veckan.
IMG_1601.JPG
Förarstol Passat GTS
IMG_1601.JPG (102.47 KiB) Visad 559 gånger
IMG_1599.JPG
Förarstol Passat GTS
IMG_1599.JPG (98.17 KiB) Visad 560 gånger
Nåja, bilen är ju ändå kallad för kontroll och jag skall be dem att felsöka vxl-kådan då den nu börat tappa
"stingen", växlar ryckigt och med mycket eftertanke emellanåt...

Glad Påsk!
av KrilleW
Kass kvalité på stolarna är tyvärr en av sakerna som är genomgående på VW och har varit så länge. Hade en Passat som jag köpte ny 2011. Den såg ut sådär efter 3800 mil. Och lädret på ryggsidostödet hade skavt rätt ordentligt i sömmen. De är väldigt stolta med att kalla det "nappaläder" men det håller 0 kvalitét. Återkoppla gärna vad VW säger när du reklamerar det..
av Halvmas
KrilleW skrev:Kass kvalité på stolarna är tyvärr en av sakerna som är genomgående på VW och har varit så länge. Hade en Passat som jag köpte ny 2011. Den såg ut sådär efter 3800 mil. Och lädret på ryggsidostödet hade skavt rätt ordentligt i sömmen. De är väldigt stolta med att kalla det "nappaläder" men det håller 0 kvalitét. Återkoppla gärna vad VW säger när du reklamerar det..
Kollar man på lädret ser det inte direkt slitet ut så de kanske har uppgraderat sig på den punkten sen 2011. Beställde själv en Alltrack för ett par veckor sedan, då jag tyvärr inte orkar vänta på V90CC, men valde att inte ha läder mest pga. komforten då jag tycker tyg är skönare. Får se om jag drabbas av liknande problem framöver. Uppbyggnaden av stolarna är ju densamma i tyg och läder på ergostolen.
av KrilleW
Halvmas skrev:
KrilleW skrev:Kass kvalité på stolarna är tyvärr en av sakerna som är genomgående på VW och har varit så länge. Hade en Passat som jag köpte ny 2011. Den såg ut sådär efter 3800 mil. Och lädret på ryggsidostödet hade skavt rätt ordentligt i sömmen. De är väldigt stolta med att kalla det "nappaläder" men det håller 0 kvalitét. Återkoppla gärna vad VW säger när du reklamerar det..
Kollar man på lädret ser det inte direkt slitet ut så de kanske har uppgraderat sig på den punkten sen 2011. Beställde själv en Alltrack för ett par veckor sedan, då jag tyvärr inte orkar vänta på V90CC, men valde att inte ha läder mest pga. komforten då jag tycker tyg är skönare. Får se om jag drabbas av liknande problem framöver. Uppbyggnaden av stolarna är ju densamma i tyg och läder på ergostolen.

Inte slitet?! Jämför motsvarande sidodyna på andra sidan.
av andersuw
KrilleW skrev:
Halvmas skrev:

Inte slitet?! Jämför motsvarande sidodyna på andra sidan.
Kan tyvärr även hända på Volvos stolar, och det även efter väsentligt kortare körsträcka och med läder som gör anspråk på att vara det bästa som finns att få:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=125341
av KrilleW
andersuw skrev:Kan tyvärr även hända på Volvos stolar, och det även efter väsentligt kortare körsträcka och med läder som gör anspråk på att vara det bästa som finns att få:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=125341

Ja, det var ju sådär. Verkar dock som du fick ny klädsel. I mitt fall så fanns ny klädsel inte på världskartan. Tyvärr är det ränt allmänt vedertaget i VW-kretsar att klädseln håller låg kvalité och inte på någon enstaka bil.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 28

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]