Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Bekvämlighet kostar. Ibland får man unna sig.
av Schmoyoho
Att välja en auktoriserad verkstad istället för t.ex mekonomen tycker jag är att unna sig nog, eller? Jag gav 3200 för en vanlig service förra året, varav 600 kr för att byta multifiltret. 7100-3200=3900 kr för att byta tändstift? Gav även cirka 3000 för oljebyte i automaten så varför det kostar 50% mer på Bilia i Täby än vad jag gav, som sagt också en aukt. verkstad, förstår jag inte heller.

Antingen så är det fler saker som ska bytas på 12000 milsservicen eller så är de väldigt dyra på just den verkstaden. Måste väl ändå finnas fler auktoriserade volvo-verkstäder i Stockholm några stenkast bort?
Användarvisningsbild
av MartinS
Luftfilter och tändstift är intervalltillägget på 12kmil servicen.
av AWDvolvo
StefanN skrev:Jag hade kvar sen min förra bil, en flaska räcker till 8 ok. Köpte den på Malm Motors. http://malmmotors.se/renoveringsfarger/ ... rake-gray/
Jag beställde 2 flaskor igår och hoppas på ett lika fint resultat som du fick!
Biltemas färg funkar eller så är du en riktigt bra fotograf... ;-//
Hoppas bara dem sopar rent alla vägar snart, för nu är man riktigt sugen på att byta till nya fälgarna!!
Användarvisningsbild
av xerent
Först - snygg bil, bra val av motor, fälgar, etc. Jag skulle kunna tänka mig något liknande själv :wink:

Den lösa Erakir Black Chrome fälgen, köpte du den från Volvo direkt? Hur upplever du färgnyansen på den?
(Jag har en som verkar vara omlackerad då den skiljer sig i färg från de andra tre och jag har ju funderat på att lacka om alla fyra, men om man kunde köpa en extra och flytta däcket blir det ju billigare.)
Användarvisningsbild
av StefanN
Den extra fälgen kommer från JB, det finns inga som helst skillnader i färg mellan fälgarna så vad som hänt med din är svårt att säga. Köper man en fälg på Volvo kostar den 4900:- och JB tar 2250:- tror dom har en fin kvar.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 69

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]