Moderator: Moderatorer

börne skrev:
Henkan skrev:Det finns egentligen bara 4 däckmärken att välja bland, Michelin, Continental, Goodyear och Pirelli. Ja, det kostar oftast mer att köra säkert men inte alltid. Kinadäcken kommer alltid sist i tester oavsett vad däckhandlaren påstår. Hårt men sant.
Ja... dom som påstår att tjingtjong däck är bra ljuger bara för sig själv. Man får vad man betalar för, det jag inte förstår är dom som köper en dyr bil men ska tvunget snåla på en så viktig detalj :shock:
+1
Årets andra tvätt ute på uppfarten. Tvättade även insidan på rutorna och fettade in skinnklädseln. Funderade länge på att byta till sommarhjulen men vågade inte riktigt. Gör det nog på 1:a april.
Idag: Gett den en kram :wink:

Men de senaste dagarna har den fått utvändig tvätt, invändig rengöring och för någon vecka sedan även nya sommardäck så den går tyst och fint. Men än är den inte nöjd. I veckan sticker jag på semester i en vecka så den äntligen får vila lite, men när jag kommer hem är det dags att beställa en Haynes handbok och (Förhoppningsvis...) byta alla bromsbelägg.

Så här såg den ut på väg hem i skymningen nyss
Bild
Varit på OK/Q8 och monterat på sommarhjulen, när hjulen ändå var av så passade jag på att rengjöra i hjulhusen Fy f..n vad mycket skit det blir på en vinter. Sen tvättades bilen av innan allt avslutades med lite Orchard Autocare Perfection.
Skööönt med sommar hjul och lite bling, bling medel på lacken...
Användarvisningsbild
av daSea
Passade på att ge den en rejäl avspolning i GDS-tvätten när hustrun handlade och ungarna (4 och 2 år) sov i baksätet... 40 min för att åtminstone få bort en del av smutsen...

Bild

Nästa helg blir det nog den stora vårstädningen, samt byte till sommarhjulen och sommarmattorna.

Har också passat på när Bilia har 20% påskrea i sin webshop att beställa Volvos sparkskydd, 2 st blev det. De kommer förhoppningsvis både se bättre ut och hålla betydligt bättre än billiga Ullaredsvarianter som jag testat nu över vintern...
Fått punka på sprillans nya däck, kanske skulle behållit vinterdäcken på

Bild
  • 1
  • 536
  • 537
  • 538
  • 539
  • 540
  • 1912

Funderar på om jag ska göra om och s&[…]

Givaren är väl integrerad i kontaktrulle[…]

Spolning av automatlåda