Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Steff 99 skrev:Va bra!
Då lär vi andra med samma "problem" få veta om det är ett fel eller inte.
Absolut, de ser vi på fredag om vi ska byta bil eller inte :lol: :-O)
Kan det være så enkelt att bremslysbryteren er justert slik at du må tråkke pedalen (for)langt inn før den slår inn? For skojs skyll, kolla om bromsljusen tänds så fort du nuddar pedalen. Skal ikke behøvs tryckas många millimeter inn innan dom tänds.
Har nu tillbringat några timmar på Volvo och de har bytt vacumslangen med backventil och även bytt vacumpumpen som sitter på motorn, dvs ingen elektrisk pump.
Hittade inget fel utan de bytte detta och nu återstår om detta hjälper. Återkommer med rapport om det hjälper
LazerHawke skrev:min bromspedal är ibland stum när jag ska starta men när jag startat så återgår den till normal funktion :)
Precis samma på min , därför jag var nyfiken på resultatet för piddemannen.
Användarvisningsbild
av EjS
Jag har bytt bromsservo i min S60 från 2001 pga hård pedal som till slut började pysa luft även när motorn gick. Hård pedal när jag startar har jag haft både på min 2009 XC60 och 2011 XC70 så jag slutat bry mig!
Samma problem med min D3.
Vakuumet är tomt så man får pressa på ordentligt på bromsen för att kunna starta motorn.

Sjukt enerverande på en bil som inte ens fyllt tre år. Min förra BMW har inte släppt på vakuumet på de 8 år jag hade den och gör det fortfarande inte enligt pappsen som tagit över den.

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]

Till och från så hackar bilen lite vid[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Jag har själv bytt tre av mina fyra spridare […]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]