Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Triad
EjS skrev:Det låter konstigt. Ska på 21.000 mils service i veckan. Då ska jag fråga lite mer. Tackar.
Det tycker jag. För jag vet fanken inte var de får detta ifrån!
av Agneo
Det har ju vart en del problem på bla din årsmodell med just detta fenomen så det borde finnas en teknisk journal på detta, och då borde väl Volvo centralt ta en del av kostnaden tycker jag!
av Triad
Inte säkert att Volvo tar en del för att där finns en TJ. En TJ är endast tänkt som en problemlösande dokumentation.

QB är däremot beroende på om det är R, P, S en åtgärd som täcks av garanti .

Ibland går det dock förhandla med garanti direkt, så som jag skrev längre upp.
av benton
Jag har nu pratat med Volvo igen och han sa att det skulle vara onödigt att plocka isär motorn för att det ÄR en spricka.
Orsaken var att den byggde tryck i kylsystemet för fort.

Han sa att jag är ju kund så om jag vill att dom tar isär motorn så gör dom ju det men han "tror inte för fem öre" att det är topplockspackningen.
Det skulle bara vara en onödig kostnad och jag skulle ha en bil som inte funkar.

Så hur sjutton ska jag göra?
av Triad
Jag tycker du står på dig. Först ska du få ett rimligt kostnadsförslag på dem topp. Läs längre upp vad som är rimligt.
Om nu verkstaden sedan kan påvisa en Spricka, du ska få se den! Får du såklart betala.
Om det däremot inte finns en spricka tycker jag verkstaden ska stå för demontering. Då är det ju bevisat att de gjort felaktig bedömning.

Btw, var i landet befinner du dig? Du är varmt välkommen till mig annars. ( ÅF såklart)
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]