Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Körde längst E4an påväg till svärföräldrarna för att fira påsk då bilen plötsligt tappade gasförmågan helt. Växla ner och försökte igen men ingenting hände. Allt var ju fortfarande på radio, belysning ect. När bilen väl hade stannat ute vid vägrenen prova jag starta den igen. Motorn tuggade tröttsamt utan någon direkt respons. Var bara att ringa bärgarn. Tur i oturen var vi 2 mil utanför staden där jag köpte bilen så blev bogserad till en verkstad som hade ett sammarbete med företaget jag köpte bilen av. Fick mig en lånebil av dem så vi kunde fortsätta. Köpte bilen av dom för ca 2 1/2 vecka sen så var väl inte det här man hade förväntat sig. Någon som har en gissning om vad det kan röra sig om?
Med de beskrivna symptomen kan man ju gissa åt många håll, men det var ju bra att den hamnade på verkstad. Där borde man ju kunna få fram rätt orsak. Det kan ju vara det mesta från skuren bränslepump till brusten kamrem...
Fick tillbaka bilen idag och felet var dessa grejer som mäter bränslenivån i tanken. Tydligen hade dom pajjat för vid stoppet låg mätarn på mellan halv och tom, och färddatorn visade att det skulle vara drygt 490 km till tom tank. Men i själva verket var tanken snustorr. Så det var alltså ett enkelt bränslestopp jag råkade ut för. Men nu är dom bytt :)

Vad har du för felkod? Vem har gjort jobbet,[…]

Jag kan inte hjälpa dig i frågan om SIM[…]

XC60 MY27

Är det någon som vet OM / när Vol[…]

https://youtu.be/m7fZPE3Uzb8?si=-pNVMgwnROaySKFY