Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Magnus70
Gorban skrev:
Magnus70 skrev:Hej
Gällande DAB radio så är den med pga skillnad i ljudkvalitet, många stationer sänder både och.
CD är med för mina barn ville detta. Den sitter dessutom monterad i mittarmstödet så man slipper se den.
Mvh
Magnus
Hur är det med DAB, de sändningarna finns väl bara inom begränsade områden i storstäderna? Har du medelålders barn eller väldigt små barn eftersom de vill ha CD :)
Ha ha ha, nej mina grabbar är 11 och 12 år men vill dom ha en CD så okej för mig spelar ingen roll, har man råd så har man. :)
av wetterstrom
dab finns väl inte i huvudtaget isverige och om det gör så är det inte länge till ,regeringen har redan sagt att man aldrig kommer satsa på dab, ända landet i eu som inte har det som som vanligt med sverige,jag har dab imin bil får inga kanaler runt gbg
av Magnus70
wetterstrom skrev:dab finns väl inte i huvudtaget isverige och om det gör så är det inte länge till ,regeringen har redan sagt att man aldrig kommer satsa på dab, ända landet i eu som inte har det som som vanligt med sverige,jag har dab imin bil får inga kanaler runt gbg
DAB finns i Stockholm, tyckte merkostnaden var försumbar, samt att fm bandet finns också
Mvh
Magnus
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Droopy skrev:
snoddasD5 skrev:Som vanligt är det glömt motorvärmare och kupevärmaruttag å extralysen.
Käns ju onödigt i dagens bilar med bränslevärmare och du kan starta den med en fjärr el app när du vill.
Värmarna är ju av så dålig kvalite brukar inte funka så länge så strular dom.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
KrilleW skrev:
snoddasD5 skrev:Som vanligt är det glömt motorvärmare och kupevärmaruttag å extralysen.
Alla bor inte i Lappland :lol:
Därför ännu viktigare med bra lysen i södra sverige när dom har ju mycket mer mörker.
av Nordan
snoddasD5 skrev:
Droopy skrev:
Käns ju onödigt i dagens bilar med bränslevärmare och du kan starta den med en fjärr el app när du vill.
Värmarna är ju av så dålig kvalite brukar inte funka så länge så strular dom.
Har haft flertalet V70 upp till 36000 mil utan att laga värmaren en enda gång.
av Nordan
snoddasD5 skrev:
KrilleW skrev:
Alla bor inte i Lappland :lol:
Därför ännu viktigare med bra lysen i södra sverige när dom har ju mycket mer mörker.
Går det att ha extraljus om man valt dynamisk LED?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Lyser det lika bra som XC90 behöver man inga extraljus. Körde ca 2000 mil motorväg (mest i mörker) med förra MY16 XC90 D5 Inscription och det är sjuukt bra ljus!
av Amli
Ljuset på XC90 är bra men inte i närheten så bra som det du kan få med extraljus. Det är upp till var och en att avgöra hur mycket som behövs.
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Därför ännu viktigare med bra lysen i södra sverige när dom har ju mycket mer mörker.[/quote]
Går det att ha extraljus om man valt dynamisk LED?

Hur tänkte du nu är dynamiska led i grillen monterade eller??
Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]

Felsökning av vattenpump

Kan vara vattenpumpen som låter....... f&o[…]

Har för mig jag har: https://www.oljemagasi[…]

Drivremmar

Man kan skruva loss multihjulet och dra på[…]