Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Hade metal till den mörka interiören i D5an. Nu i T8 har jag Amber och valnöt. Jag personligen gillar valnöten betydligt bättre. Mer lyxkänsla!
Växelväljarknoppen som sitter i din T8.... ;;-O
Personligen har jag svårt för när material som är snarlika varandra möts. Om man väljer B&W och alutrim så sitter högtalare, dörrtrim och handtaget till dörren kant i kant med varandra. Alla tre är metall men med lite olika färg och finish. Då tycker jag det är snyggare att välja valnöt så att det blir lite mer kontrast.
Själv har jag svårt för trä i bilar för det brukar se ut som plast men valnöt ser riktigt trevligt ut
av BiTu
Jag håller med dig, men om man vill ha en ratt i trä och läder ser det ut som att flamed birch är enda alternativet! Jag har beställt med valnöt, men det går ju att ändra ett tag till.
Linear Walnut ser fantastisk ud med "blond" läder. Problemet er at Volvo har limiteret "Linear Walnut" på S90eren og V90eren til "Inscription" modellen. På Momentum modellen kan man bara vælge "Dark flame birch" som ekstra panelinlägg men den passer inte så bra til en ellers lys interiør.
patnil68 skrev:Idag får jag reda på att Valnöten verkar försvinna som standardpanel till XC90 MY17 Inscription from prod.vecka 32. Därefter blir det Metal mesh som panel. Jag vet ännu inte heller om valnöten försvinner helt eller om det blir ett pristillägg om man vill ha valnöten.
Jäkligt trist eftersom jag har beställt bil för ett tag sedan och valde Amber som klädselfärg och svart innertak (som är standard till den färgen) samt valnötspaneler som gör det riktigt snyggt i kombination !
Har du beställt bilen med valnöt kommer du givetvis att få bilen med valnöt. Avtal gäller. Börjar Volvo ta extra betalt för valnöten får de ändå leverera din bil med valnöt utan pristillägg. Kan de inte längre leverera valnöt till XC90 av något skäl måste säljaren kontakta dig om detta och då ska du givetvis begära kompensation.

Snygg kombo annars. Har själv valt Amber och valnöt till min V90.
Snyggt gjort av volvo att bara ändra så, riktigt premium
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]