Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1060959
När jag har bytt bakaxelolja har jag lyft upp bakänden och satt pallbockar under domkraftsfästena bak, och låtit bakaxeln hänga fritt så att hjulen är ungefär i höjd med marken. Då kommer man åt ganska bra, och bakaxeln hänger som om bilen stod plant (och det är ju bakaxeln som är det viktiga här, inte hur resten av bilen står).

Som skrivs ovan finns ingen avtappningsplugg på bakaxeln på sena årsmodeller – man lossar den understa skruven för kåpan istället.
#1061167
Från -88B är det väl 13mm 6-kant på alla pluggar, även växellådan (som väl hade det sedan tidigare). Dom kan sitta ordentligt fast och är lätta att "dra runda" så anväd "riktiga" verktyg och håll emot ordentligt om du använder spärrnyckel.

Mvh
Lennart
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]