Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Qualia skrev:Hoppas du får problemet löst snart, låter inte alls roligt..
En sak e ju klar, bilen har ju bara gått 17000mil, jag menar den bör ju klara minst 17000 till.. för en sån dyr maskin..
Ja visst ska den det, snackade med en taxichaffis vars v70n D5 gått strax över 70k mil på original motorn! Sade iof att den (D5 motorn) kräver att man servar den när den ska servas osv för att klara det antalet mil.
Användarvisningsbild
av greeeken
V70BiFuel03 skrev:
Qualia skrev:Hoppas du får problemet löst snart, låter inte alls roligt..
En sak e ju klar, bilen har ju bara gått 17000mil, jag menar den bör ju klara minst 17000 till.. för en sån dyr maskin..
Ja visst ska den det, snackade med en taxichaffis vars v70n D5 gått strax över 70k mil på original motorn! Sade iof att den (D5 motorn) kräver att man servar den när den ska servas osv för att klara det antalet mil.

servas o servas.Oljebyte ä viktigast
av caradioa
Vid såna här tillfällen förstår man varför en del vill skruva ned mätaren även om jag inte förespråkar för sånt normalt sett. Här borde Volvo ta mig fan kom in med goodwill-åtgärder!
Användarvisningsbild
av elmuppo
Ta genast kontakt med Volvo customer Relations (GCR)
på tel. +46313250077
eller http://vccs.volvocars.se/gcr/regform.asp

Mitt tips är att ringa. Deras jobb är att se till att VCC har nöjda
kunder, och de är bra mycket trevligare att ha att göra med
än Bilia.
av Qualia
Jo, Bilia e ju bara återförsäljare av Volvo bilar, enda de vill åt e ju dina cash :P. Hoppas Volvo har bättre svar..
av caradioa
Det är ju Volvo Cars som (tydligen) har klåpat sig så det är ju dom så har huvudansvaret medans Bilia bara är en mellanlänk. Dock så borde Bilia kanske försöka vara lite solidariska och ligga på Volvo kan man tycka istället för att skinna en på pengar på en förhållandevis ny bil. Min Mazda 323F 93a har snart gått 23000 mil med en motor som inte pajat! Sug på den Volvo! Är ren skandal om inte Volvo hoppar in och ger någon goodwill och åtminstone delar på kostnaderna.
av LOTEZ
Men stopp nu.. när oljelampan börja lysa... inte körde du väl vidare hoppas jag?

I min bil så lyser det rött vid kritiska situation
och orange vid "små" brådis fel....

Hoppas du inte körde vidare om den nu lyste rött?!! Frugan som körde kanske? :lol: :lol:

Synd att du redan ringt och "anmält" till f-bolaget.. Hade vart smidigt och låta bilen "försvinna" Dom är ju lätt stöldbegärliga efter va man ser o hör// LOTEZ
av Frigge
Självklart kan även en Volvomotor skära :roll:
Tänds oljetryckslampa MÅSTE man stänga av motorn DIREKT.

Visst, det är skitlätt att missa att den lampan tänds då man förhoppningsvis har ögonen på vägen.

En motor idag klarar inte många minuter innan den skär om den saknar oljetryck.
Användarvisningsbild
av motorart
Tack för alla hjälpsamma tips och stöttning!
Någon undrade hur det gick till innan bilen bärgades och här kommer storyn:
På skärtorsdagen när jag skulle åka hem från jobbet så började oljelampan lysa efter ca 200 m och varningssystemet satte igång, jag stannade så fort jag kunde och slog av motorn. Försökte få tag på min man för att få råd. Efter ca 5 min startade jag bilen igen och det var inga problem. Vi körde då småstreckor till affären och så för att se om problemet kom igen vilket det inte gjorde (datafel trodde vi). Så vi for på semester till härjedalen och åkte med bilen ca 60 mil utan något som heslt problem. På påskdagen hade vi använt bilen ett flertal gånger men sista gången den skulle användas tändes oljelampan igen och vi valde då att stänga av motorn direkt och ringa bärgare. Bilen kördes upp på bärgningsbilen i Ytterhogdal och transporteraddes till Sveg.
Hälsningar
Kerstin
av Frigge
Kollade ni oljenivån efter att lampan tänts första gången ?

När den lampan varnar MÅSTE man ta det på allvar, man får inte tro att det är ett "datafel".

JÄTTETRÅKIGT det som hänt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset