NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snelhest
Hej!

Har sett att många S40N med Sportpaket eller R-design är ganska låga fram, för att vara lite högre bak (smått stukade), medans standard är höga och AWD är höga som terrängbilar.

Jag har en vision om att bara byta till sänkfjädrar bak, men det är antagligen svårt att få fram endast bak.

Någon som har någon idé?
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har sett ett fåtal som gjort följande, varav en var här på forumet som körde C30.
Han skaffade (minns ej exakta mått men du förstår principen) framfjädrar som sänkte 25mm och sedan ett par bakfjädrar som sänkte 35mm, det jämnade ut det ganska mycket. Så det är ju en väg att gå.
Användarvisningsbild
av ThomasT
grillchips skrev:Jag har sett ett fåtal som gjort följande, varav en var här på forumet som körde C30.
Han skaffade (minns ej exakta mått men du förstår principen) framfjädrar som sänkte 25mm och sedan ett par bakfjädrar som sänkte 35mm, det jämnade ut det ganska mycket. Så det är ju en väg att gå.
Det var jag...

Jag köpte: http://eibach.com/cgi-bin/htmlos.cgi/00 ... 7111086267 ifrån USA.
En annan variant är att köpa Elevate/Evolve fjädrar här i Sverige, men de är minst dubbelt så dyra.

.
av Snelhest
Länken tog mig bara till Eibach :)

Trevligt att det inte bara är jag som reagerat på att både S40 och C30 av någon anledning är stukade, original.
Användarvisningsbild
av grillchips
Just ja Thomas, det var du! :)

Min V50 är likadan, 1.8F så FWD, sänkt med Eibach Pro 25mm fram och bak. Hittade ingen riktigt bra bild men här ser man att gapet i hjulhuset är lite mindre i fram än bak, det syns mer när man ser bilen rakt från sidan:
Bild
Användarvisningsbild
av ThomasT
Snelhest skrev:Länken tog mig bara till Eibach :)

Trevligt att det inte bara är jag som reagerat på att både S40 och C30 av någon anledning är stukade, original.
Kittet heter #8436.140 och finns bara hos Eibach i Usa. Det sänker 1.2" fram och 1.7" bak.
Men om det fungerar på en S40 vet jag inte.
Bild
.
B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]