Variosboy skrev:Supersverker:
Kan glädja dig med att jag har exakt samma symptom på min bil.
Har märkt några gånger förut att bilen beter sig precis som du beskrev, och att det funkar när man trycker bort DSA.
Testade på vägen hem från jobbet idag (ett antal upprepade accelerationer) och det är endast när DSA är inaktiverat som det funkar som det ska. Ska tilläggas att när det händer (rycker till) så tänds inte DSA-lampan.
Ska testa i morgon på grusväg om ABS:en arbetar som den ska, och en kollega ska ta med sin "rejäla" felkodsläsare till jobbet till skillnad från min som är köpte på teknikmagasinet för några hundralappar.
Sen blir det nog däcksbyte i helgen och då blir det en seriös inspektion av ABS-ringarna så de ser ut som de ska. Kan tydligen ställa till just detta problem om jag förstår det jag sökt fram här och på google på rätt sätt.
"Skönt att höra"
Lånade en härva med laptop samt mjukvara (AutoDoctor) via jobbet för en Snickers och hittade inga felkoder på min bil heller.
Tänkte åka till lokala skrothandlaren och se om jag kan låna en enhet för att skiftbyta.
Vad jag har kunnat läsa på i Haynes så har DSAn inga egna givare etc, utan får all info via ECUn, vilket gör att ett skiftbyte inte borde vara några problem alls.
(Ska vara en rätt enkel operation, bara att ta bort klädselpanelen från högra A-stoplen och skruva bort)
Återkommer med resultat om jag får låna enheten eller inte, verkar ligga på runt tusenlappen och det är lite väl för ett problem som egentligen inte skadar mig så mycket annat än att jag är nyfiken =)