Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Installerade Volvos ipod adapter med riktigt bra ljud bortsett från att ett högfrekvent pip i höger högtalare som hörs mellan låtarna eller vid lugna partier i låtarna, ruskigt irriterande. Ljudet finns inte när man kör radio eller CD och väljer man CD-changer=Ipod så kommer ljudet även när ipoden är urkopplad men drar man ut ipod kabeln ur stereon (HU-603) så försvinner ljudet med andra ord måste ljudet komma från Ipod dosan i bagageluckan, är det nån här som har Volvos adapter och det funkar?
av chthor
ghis skrev:Hej, det låter ju liknande det problemet jag har. Är det höger bakdörr för dig med som tjuter?

Jag skrev en tråd precis här, http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=17579
Motorn behöver inte vara på det låter ändå och det är höger kanal som låter alltså både bak och fram.
av ghis
Det tjuter i min med utan att motorn är igång. När fläkten ökar varvtal ökar styrkan i tjutet.

Jag blev osäker på om det bara är min bakhögtalare som tjuter. Jag måste lyssna om det kanske även är fram höger som låter.
av chthor
ghis skrev:Det tjuter i min med utan att motorn är igång. När fläkten ökar varvtal ökar styrkan i tjutet.

Jag blev osäker på om det bara är min bakhögtalare som tjuter. Jag måste lyssna om det kanske även är fram höger som låter.
Ok, men det låter endast när cd-changer läget är inkopplat kör man vanliga cd-spelaren eller radio är det inget missljud.
av LOTEZ
EXAKT samma prob i min bil...

göra?
av ghis
Vad skönt att det är fler som har detta problem (eller inte beror på hur man ser de).

Ingen som vet någon lösning på problemet?
Driver64 skrev:
chthor skrev:... är det nån här som har Volvos adapter och det funkar?
Funkar finfint ihop med min HU-803, inga pipljud eller andra störningar.
Hmm, ska få testa en ny adapter från volvo återkommer med resultat.
av chthor
Var inne hos Volvo åf och fick testa en ny och där var det inget pip så det blir byte imorgon.
Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken

Nu kommer en ny bil till samlingen. Yngsta barnbar[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]