- tis 26 apr 2016, 22:07
#1071030
Hämtade ut min D6 från reparation idag. Vid service(1 år) klagade jag på missljud. Det visade sig vara diselvärmaren. Den byttes vid en separat reparation två veckor senare. Missljudet(?) var ännu mer påtagligt. Men så ska det vara sa verkstaden. Okey, orkar inte bråka. Men så lät det inte de först 9 månaderna. En månad efter bytet av värmaren fick jag felmeddelande om att service behövdes av bränslevärmare.. :evil: . Värmare upphörde också att fungera, så sedan dess har jag kört "kallt" och på disel.Idag hämtade jag ut bilen efter reparation och värmaren låter som tidigare. Ett turbinliknande vinande från höger fram som klart stör under batteridrift. Mkt tråkigt tycker jag. Kommer sänka betyget på bilen rejält. Skulle definitivt påverka vid nästa bilbyte. Och får mig att uppmana nybilsköpare att kolla hur man upplever detta ljud. Problemet är ju att det krävs att det är lite kallt för att värmaren ska gå igång.
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,