- sön 20 mar 2016, 15:28
Har bytt den tror inte felet ligger där, tror att det kanske är spjällhuset som inte tar emot signalerna från pedalen.
Moderator: Moderatorer
enebacken1 skrev:Har bytt den tror inte felet ligger där, tror att det kanske är gasspjället som inte tar emot signalerna från pedalen.Verkar som om vi är tillbaka där tråden börjar. Det kanske är läge att kolla kontakter/kablage till gasspjället igen. Du har ju för övrigt en 01:a, d.v.s. en bil med det problematiska gasspjället från Magneti Marelli. Vet du om spjället är bytt (gul etikett) eller om du fortfarande har det ursprungliga spjället (vit etikett).
enebacken1 skrev:Har en vit med nummer 8644346Då får du nog vara tacksam för att spjället hållt så länge som det gjort. Inte många bilar av den årsmodellen som har originalspjället kvar skulle jag tro. Finns väl rätt mycket som talar för att spjällbyte skulle kunna hjälpa även om jag inte kan ge några som helst garantier för att det gör det. Lite svårt att diagnosticera säkert när vi inte har felkoden i dess rätta format (Volvos eget).
enebacken1 skrev:Vad tror du om en rengöring, är det något som kan hjälpa tillfälligtJa kanske. Har själv inte haft några större problem med spjället i min V70 T5 -02 eftersom det dessbättre är av den nya modell (Bosch) som infördes på turbobilarna i den årsmodellen. Jag har därför inte några egna praktiska erfarenheter att falla tillbaka på och har bara följt trådar i ämnet med ett halvt öga.