Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har som sagt märkt att det bildas en hinna längs med rutorna ca 10cm bred jävligt störande snackat med en kompis om det han har likadant på sin s60 någon mer här? syns mest i motljus och den är kvar även om man tvättat bilen så att säga... bildas även om man inte kör rutorna upp och ner.. nåt skumt är det iaf..
iigloo skrev:
TommyP86 skrev:Samma här. Det ska tydligen vara så... Skraplisterna byttes till annan typ i samband med facelift -14, dom gamla blir inte så.
Jag har en 2012.
Ok, tjejens -12 blir inte så, därför jag antog att bytet av lister var anledningen.
Rejält irriterande dock, har aldrig ren ruta längre...
Hade samma sak här.
Putsade mina med "förnstermedel" på jobbet som rekondaren sa var bra och då försvann det, men jag vetifan vad det var, Jobbar på bilhall, så det var nog något som bara säljs på dunk. Luktade satan och rök efter påläggning, men sen blev det bra. Han la även på en behandling på framrutan som gjorde att vattnet pärlar sig även i tungt regn. Snackade om glastech eller vad han kallade det.

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]

Tysta sommardäck V90

Det stämmer att Volvo inte uppger 245/45-19 s[…]