Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Talle
Hej, har en läckande värmekran som jag bytte ut till en eftermarknads produkt igår.
Innan jag monterade den kände jag hur vipparmen på den nya kranen gick lite trögare. Efter
montaget märkte jag även att vipparmen hoppade ut sitt läge när jag vred på värmereglaget.
Törs man prova en annan eftermarknadskran eller är det Volvo som gäller?
Någon som har erfarenhet inom detta område?
av sicnarf
Har du monterat rätt? För det ska inte vara nåt problem med eftermarknads kran.
Du kan koppla ihop slangarna som går in/ut vid torpedväggen ute i motorrummet, då kopplar du ju förbi värmepaketet, men då blir det ju absolut ingen värme i bilen, tyvärr.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
av Talle
sicnarf skrev:Har du monterat rätt? För det ska inte vara nåt problem med eftermarknads kran.
Ja det tror jag eftersom jag provmonterade den gamla kranen likt och den va ok.
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Tyvärr så är det bara lämna tillbaka eftermarknadskranen. Jag har varit i exakt samma sits. Provade två stycken helt nya kranar och bägge två gick så trögt att de hoppade ur läget (visst pratar vi om bilar utan AC nu?).
Jag löste det genom att inhandla en begagnad originalkran på skroten. Men det har ju visat sig vara lite av ett lotteri angående när de går sönder, så det kanske kan vara lönt att köpa två på en gång.
av Talle
Ok, det känns som att jag ska kolla runt lite och prova reglaget på plats innan köp. Hörde med Volvo med och original kranen kostar runt 800kr.
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]