NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av qvist
Har nu fått tillbaka bilen ännu en gång med en faktura på felsökning utan resultat samma fel nån som har nått bra tips kan man lämna tillbaka bilen han ju äga den i 7 månader
av kvillebäck
Steg ett borde vara att prova med ett nytt batteri. Nästa steg skulle nog vara att leta efter en skadad canbus-kabel. Detta är ett långskott och jag har haft fel förr.
av 05vovlov
Bytte gasspjällenheten, men idag kom det samma problem som förut. Vad gör man nu? Har man slösat 3000 på en ny enhet sol tydligen inte var trasig?
av qvist
hämtade hem bilen denna gång från volvo som gjort diverse felsökningar på bilen det som dom hittade denna gång var troligtvis ett kontaktstycke under framsätet som dom tog kontaktfett på ska köra bilen och kolla så det inte kommer tillbaka om de kommer tillbaka så finns det en givare till antisladdsystemet som behöver bytas hadde inga hemma föränn 25 april det var därför jag fick hämta hem den och köra den tills dess får vi hålla tummar o tår att detta funkar
av Gourmand
Jag har haft exakt samma symptom på min Citroen C5 HDI. Det var en reläbox, där det finns ett antal reläer som styr det mesta i bilen, t.ex. insprutning, ABS, ESP plus en massa annat. Verkstaden förklarade problemet med att moderna reläer ej är lödda med tenn längre. Varför ? Ju, därför att det inte är "bra för miljön". Man har ersatt tenn med något slags fusktenn och detta pulvriseras efter mellan 5-7 år. Detta lägger sig som ett damm över reläet och orsakar multipla felmeddelanden och kommer och går och ibland går bilen varken starta eller köra. Något som hände mig. Detta fel är inte märkesspecifikt, utan drabbar många bilar, oavsett märke, enligt verkstaden. Efter byte av denna reläbox är problemen ur världen. Något annat som kan ställa till med liknande konstigheter är också bromsljuskontakten.
av qvist
det blev byte av givare under passagerarstolen för felet kom tillbaka med felkoder automatlåda nedsatt funktion och antisladdservice erfodras men nu märkte jag att acn inte funkade när värmen kom undra vad detta är för måndagsexemplar snart rycker den ut på blocket går ju inte ha de så här
nån som har nått tips angående ac funktion
Användarvisningsbild
av grillchips
ACn sitter väldigt dumt till på V50, placeringen gör att den gärna utsätts för stenskott och liknande. Jag bytte min kondensor förra året pga läckage. Vianor ville ha omkring 7000 för jobbet, jag beställde delar från Tyskland och bytte själv för 2000kr (verktygsinköp inräknat) samt 1000kr i trycktest och påfyllning.

Däremot är det inte säkert att det har gått hål på din, jag hade börjat med att lämna in den för felsökning. Jag gjorde det hos Vianor för en tusenlapp, efter det gav de mig kostnadsförslaget på 7000kr för byte.
av qvist
Hallå va ett tag sen
samma fel på bilen igen automatlåda nedsatt funktion antisladd service erfodras
relä under passagerarstol bytt samt kablar genomgångna kontaktstycke ordninggjorda 16 verkstadsbesök felen kommer o går nån som har nått tips på detta

Skruvarna i sig är inget problem att ta bort,[…]

Mercedes säger 25% mer energiinnehåll &[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej! Vevhusventilationen sitter inbyggt i oljefil[…]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Hej lite sent svar nu men allt verkar stå r&[…]