Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

KrilleW skrev:
V9097 skrev:V90 T5 Momentum Business Advanced
Bright silver metallic
Klimatpaket
17" Dubbfria vinterhjul
Svart innertak
Dynamiska led
P-senor fram

396.500:-
Stockholm, en av de större firmorna

Samma bil på privatleasing skulle kosta 5700:- i månaden inklusive försäkring och service, körsträcka max 2000mil/år

Edit: denna firma ger även högst inbyte för min gamla bil, det skiljer några tusenlappar från näst bästa
Specificera gärna vad priset var före rabatt också :)
Jag fick 9% på allt, även vinterhjulen. Och det gäller privatköp.
Nu har ju jag precis förlorat tjänstebilsförmånen. men under 12 år har jag kunnat åka ett antal olika D5 AWD med helläder och lite lull-lull i alla tjänstebilarna jag haft via "svenssson-budgeten" 7,5 basbelopp bil +1.0 basbelopp utrutning, dvs vinterdäck krok.

Verkar vara fullständigt omöjligt nu när priserna stuckigt iväg som en raket i.o.m premiumsatsningen. Eller tro ni det blir möjligt via grymma paket framöver?
Provade bygga en V60 och en V90 på Bygg Din Volvo nu. V60 får man väl anse är från den gamla tiden då dom ska ha varit billigare?

V60 D5 (OBS ej AWD det gick inte att välja)
Aut
Metallic
Värmare
Skinn
Fast drag (kostade 9010 kr mot V90 7300 kr)
Vinterhjul
435 910 kr

V90 D5 AWD
Aut
Metallic
Värmare
Skinn
Fast drag (gick ej att välja men jag drar av 4600 kr på priset nedan då det kostade 7300 istället för 11900 enligt offerten jag fick häromdan)
Vinterhjul (fanns ej i Bygg din Volvo men det tar ut att V60in ovan inte har AWD)
470 900 kr

Det skiljer alltså "bara" 34 990 kr. Då får man:
6 år nyare bil
Elbaklucka
30 i Volvomått mätt större bil :D
18-tumshjul
Keyless
Driver support (om jag fattat det rätt)

Hoppas jag inte gör att Volvo nu får en totalt snedfördelad orderstock och bara säljer V90 och inga V60 :D. Och det blir samma visa som man läst att det är med XC90 med enorma leveranstider.
GustavE skrev: Det skiljer alltså "bara" 34 990 kr. Då får man:
6 år nyare bil
Elbaklucka
18-tumshjul
Keyless

Hoppas jag inte gör att Volvo nu får en totalt snedfördelad orderstock och bara säljer V90 och inga V60 :D. Och det blir samma visa som man läst att det är med XC90 med enorma leveranstider.
Driver support, eller intellisafe surround som det heter är inte standard i V90. Det ingår dock i teknikpaketet.
Håller med om att det är väldigt liten skillnad i pris mellan dom. Jag upplever dock Volvo som så överlag. Väljer man största motorn och all utrustning så skiljer det väldigt lite till nästa modell uppåt.
Om jag fattat det rätt är Intellisafe, Intellisafe Assist och City Safety generation 3 standard men inte Intellisafe surround.
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... -volvo-v90
Intellisafe surround innehåller:
RCW - skydd och varning mot att bli påkörd bakifrån
CTA - hjälp när man ska backa ut på trafikerad gata
BLIS - döda vinkeln varning
Allt annat: läsa skyltar, filhållningsassistent, kökörning mm. mm. som är med i Driver support är standard.
:)
Edit: För att få detta i V60 måste du lägga ut ca 15 000 kr till. Alltså är skillnaden mellan V60 och V90 ca 20 000 kr :D
GustavE skrev:Provade bygga en V60 och en V90 på Bygg Din Volvo nu. V60 får man väl anse är från den gamla tiden då dom ska ha varit billigare?

V60 D5 (OBS ej AWD det gick inte att välja)
Aut
Metallic
Värmare
Skinn
Fast drag (kostade 9010 kr mot V90 7300 kr)
Vinterhjul
435 910 kr

V90 D5 AWD
Aut
Metallic
Värmare
Skinn
Fast drag (gick ej att välja men jag drar av 4600 kr på priset nedan då det kostade 7300 istället för 11900 enligt offerten jag fick häromdan)
Vinterhjul (fanns ej i Bygg din Volvo men det tar ut att V60in ovan inte har AWD)
470 900 kr

Det skiljer alltså "bara" 34 990 kr. Då får man:
6 år nyare bil
Elbaklucka
18-tumshjul
Keyless

Jämför du momentum mot momentum eller?
Då är jag färdig med mitt offertsamlande. Har fått en riktigt bra deal nu, så skriver papper på tisdag.

V90 D5 AWD Insctiption
Svart

Teknikpaket
Loungepaket PRO
Klimatpaket
Parkeringshjälp fram
Kamera 360
VOC
Svart innertak
B&W premium sound
Apple Carplay

520.000kr
poseidon skrev:
Spoiler »
Jämför du momentum mot momentum eller?
Ja Momentum båda två
Slog till idag efter lite prutande. Har dock inte 100 spikat fälgar och färg...

V90 T5 Momentum business Advanced
Osmium grey (eller Savile gray)
19" Techmatt (eller 21" 10 spoke dimond cut)
18" med dubbade Pirelli
Style kit
Klimatpaket
VOC
Amber skinn
Svart innertak
Tonade rutor
Mysbelysning
Apple CarPlay
Parkeringshjälp fram
Drag

Fick den för 460k eller 465k om jag väljer 21". Ca 45k rabatt, privatköp utan inbyte.

Vad säger ni ang färg och fälgval?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 56
Prestige Performance

med andra ord kan man säga att Prestige perfo[…]

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]