Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av enebacken1
Hej på Er
S60 2001 svarar inte på gasen, jag har kollat på övriga trådar men inte hittat något som verkar stämma med mitt problem.
Bilen svarar inte alls på gaspådrag haft fundering på spjällhuset men i dom trådarna jag kollat pratar man om limp home mode
men min går inte ens att flytta.
Den går jämt och fint på tomgång men inget händer när jag trycker på gasen.
Någon som vet vad det kan vara?????????????????????
av andersuw
Det sitter förstås en lägesgivare på själva gaspedalen. Det kan vara den som gett upp eller något med kablaget till den. Felkodsläsning med Volvospecifik läsare ger sannolikt besked om orsaken.
av andersuw
enebacken1 skrev:Givarkabeln är ansluten på gaspedalen och verkar OK, var ansluter kabeln i andra änden??????
Motorstyrenheten, ECM, på höger sida i motorrummet (vänster om du står framför bilen och tittar på motorn).
av enebacken1
Bilen gick helt kanon, nu startar den inte alls tror att det har med startspärren att göra.
Hur i helvete kopplar jag ur den???????????????????????
av andersuw
enebacken1 skrev:Bilen gick helt kanon, nu startar den inte alls tror att det har med startspärren att göra.
Hur i helvete kopplar jag ur den???????????????????????
Dra ur kabeln mellan antennringen vid tändlåset och CEM. Varför du skulle vilja göra det förstår jag dock inte. Om du kopplar ur startspärren kommer bilen garanterat inte att starta.

@AlexanderE , Du kommer tyvärr inte kör[…]

Släcka felkod

Jag har iCarsoft 2.0

Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom v[…]

Har du även smörjt vid "piggen"[…]