XC90_Executive skrev:Jag tycker inte att bagaget kändes så litet.Där är ju baksätet fällt.. Med det uppe är det som sagt väldigt kort mellan luckans övre halva och där baksätet går upp.. (för baksätet lutar ju också lite bakåt..)
Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Jag tycker inte att bagaget kändes så litet.Där är ju baksätet fällt.. Med det uppe är det som sagt väldigt kort mellan luckans övre halva och där baksätet går upp.. (för baksätet lutar ju också lite bakåt..)
White skrev:Ingen bil om man vill ha hundbur direkt! :roll:Den hund som får färdas i en V90 blir nog väldigt glad...
Lövet skrev:Inte i golvlängd räknat men man ser ju att längden i "insynsskyddshöjd" är rejält mycket kortare. Hur stor betydelse det har får väl var och en avgöra. Jag är rätt säker på att Volvo kommer sälja mer bilen pga bilen är snygg än de förlorar på att vissa som envisas vill kunna köra Billybokhyllor inte är intresserade längre. De senare är nog en mycket liten nybilsgrupp.Just Billybokhyllor har aldrig varit något större problem att transportera. De låter sig demonteras till samma nätta format som de en gång levererades i.
andersuw skrev:Helt enkelt för att konkurrenterna till V70 har aldrig lastat i närheten av lika mycket och de säljer bra ändå. Utomlands dessutom betydligt mer än V70.Lövet skrev:Inte i golvlängd räknat men man ser ju att längden i "insynsskyddshöjd" är rejält mycket kortare. Hur stor betydelse det har får väl var och en avgöra. Jag är rätt säker på att Volvo kommer sälja mer bilen pga bilen är snygg än de förlorar på att vissa som envisas vill kunna köra Billybokhyllor inte är intresserade längre. De senare är nog en mycket liten nybilsgrupp.Just Billybokhyllor har aldrig varit något större problem att transportera. De låter sig demonteras till samma nätta format som de en gång levererades i.
Men vad får dig att tro att de som sätter värde på lastkapacitet à la V70 (och tidigare Volvo kombi) är en mycket liten nybilsgrupp, särskilt i ett land som Sverige? Och varför skulle det vara en omöjlighet att kombinera kravet på lastmöjligheter med kravet på att bilen skall vara snygg. Jag tycker de bilder på alternativa designmöjligheter som visats i den här tråden bevisar motsatsen.
Robpet274 skrev:Ingen T4?Verkligen min tanke också. Gärna med AWD.
W.A.P.E. skrev: Hade gärna sett något liknande T5 Twin Engine i framtiden.Är det inte den som kommer kallas T 8 TE när den kommer?
andersuw skrev:Men vad får dig att tro att de som sätter värde på lastkapacitet à la V70 (och tidigare Volvo kombi) är en mycket liten nybilsgrupp, särskilt i ett land som Sverige? Och varför skulle det vara en omöjlighet att kombinera kravet på lastmöjligheter med kravet på att bilen skall vara snygg. Jag tycker de bilder på alternativa designmöjligheter som visats i den här tråden bevisar motsatsen.
Lövet skrev:Helt enkelt för att konkurrenterna till V70 har aldrig lastat i närheten av lika mycket och de säljer bra ändå. Utomlands dessutom betydligt mer än V70.Så du tror att Volvo kan konkurrera mer framgångsrikt med konkurrenterna genom att ge upp sina kärnvärden och bara apa efter vad andra gjort för länge sedan? Jag tror tvärtom att det gäller att betona de värden som varit Volvos positiva profil genom åren samtidigt som man inte ligger på latsidan på andra områden. Inte tror jag man kan ta kunder från Audi, BMW och Mercedes genom att bara apa efter dem och ta något mindre betalt än de gör. Tvärtom riskerar man då att tappa den kundkrets man redan har just i kraft av kärnvärdena, både här i Sverige och utomlands.
Lövet skrev:Att skissen med rak baklucka (den silvriga) skulle ha lyckad design är du nog ganska ensam om att tycka. Det är bara att läsa inläggen ovanför som följer efter bilden.Om du hade läst mina inlägg tidigare i tråden, exempelvis det här
En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]
Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]