Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pierre71
Hej

Jag undrar om man behöver spacer till Ocean Cruise 8,5x19 ET45 med 225/35 19" däck.
Har mailat flera företag som säljer ocean Cruise fälgar de har olika svar om spacer. Vissa skriver att man behöver det och en del skriver att det inte behöver det. Vem ska man tro på? Har en volvo v70 t5 2000 den gamla modellen. Original är ET43

Tacksam för svar

Med vänlig hälsning

Pierre
Användarvisningsbild
av Hilmer
Med tanke på fälgens bredd så kan man tänka sig att du är mer eller mindre tvingad att ha en bit spacers för att ens få dit dom utan att ta i fjäderbenet, men jag hade mer varit orolig för att få plats med dom alls och då främst när det kommer till att svänga!
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det blir nog väldigt tajt är bilen sänkt så kan du nog glömma att få på dessa hjul utan att det tar i. 8,5 är väldigt brett mellan 6,5-7,5 är det på originalfälgarna om jag inte missminer mig.
av pierre71
DayDreamer skrev:Det blir nog väldigt tajt är bilen sänkt så kan du nog glömma att få på dessa hjul utan att det tar i. 8,5 är väldigt brett mellan 6,5-7,5 är det på originalfälgarna om jag inte missminer mig.
Det är original sportchassi på den
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ok då är den förmodligen lite sänkt du får prova och se hur det ser ut om det tar i eller ej.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
8.5" är väääldigt brett för dessa modeller. Så ja... Jag tror nog allt du kommer behöva 2mm spacers för att ha någon chans att ha en svängradie mindre än en lastbil. Sen kommer det säkert skrapa i både här och där när bilen fjädrar, speciellt bak.
av pierre71
Lucif3r skrev:8.5" är väääldigt brett för dessa modeller. Så ja... Jag tror nog allt du kommer behöva 2mm spacers för att ha någon chans att ha en svängradie mindre än en lastbil. Sen kommer det säkert skrapa i både här och där när bilen fjädrar, speciellt bak.
Tänker du på insidan av hjulhusen och skärmkanten bak då?
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]