Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steffe3 skrev:Har dom inte haft "kampanj" på det i över ett år nu? :x Tycker man ser det hela tiden. Dock lite långt för en annan, konstigt att andra inte har det priset.
Två år tror jag de kört kampanjen.

Passa på när då ändå kör till Gekås ;-)
Användarvisningsbild
av polestar
Själv väntade jag alldeles för lång tid innan jag fick Polestar i min V70II 2.4D -08. 205hk & 450Nm talar för sig själv. Det är lika roligt varje gång man får tillfälle göra t.ex. Omkörning ! Vänta inte!
av berrabus
volvofantast skrev:Kommer jag att märka stor skillnad om skaffar polestar på 163hk,2,4d,2008 som gått 24000 mil,manuell låda,någon son gjort detta och kan berätta för och nackdelar?
Jag har en precis likadan som din fast med lite färre mil. Jag gick från en V50 2.0D till denna och tyckte den var riktigt trött jämfört med V50:n

Ganska omgående åkte jag till RICA i Kungälv och skickade i deras steg 1, 226hk 460Nm enligt deras hemsida.
Blev en helt annan bil och då till det bättre. Skulle aldrig få för mig att köra den original igen.
Bränsleförbrukning är som innan.

Det jag däremot skulle vilja ha bättre är bottendraget på låga varvet men gissar det blir svårt utan att byta turbo.
Börjar hända grejor vid 1500rpm och vid 2000rpm sticker den rätt bra.
Användarvisningsbild
av snepo
låter bra det där.Jag har bsr på 2,4 d 175 hk original.BSR=217hk 520 nm.Får det på måndag efter att styrboxen blivit avkodad.Krångligare på nyare bilar.Beställde med ppc för att slippa lämna in bilen,men det sket sig.Men det löser sig på måndag .
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]