Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack Poseidon! Precis vad jag behövde höra! Nu råkar jag ju vara anal-fabet, och är varken läs eller skrivkunnig, så bra att få vänliga kommentarer här om att läsa instruktionsboken! - Det jag talade om är saker som trots inställningar på MY CAR efter tidigare uppgradering av mjukvara och justering där inte har ändrat sig, men gjort det just efter dessa två uppdateringar, så kanske fans det någon annan som råkat ut för samma sak = ytterligare en ny bugg? Som som Du och "least" så vänligen omskriver det hela är denna sida inte till för oss, utan för er proffs som vet allt om denna data-bug - som jag uppriktigt sagt undrar vad Ni har här att göra, utom att stajla over Er egen överlägsenhet, och att vi andra bilägare är idioter. Så oki då - jag ska inte störa, så får Ni hånflabba åt bl a mig. Jag bjuder på det! Ha n trevlig helg! :)
av least
Nu får du fan ge dig sillstryparen!
Ingen har kallat dig idiot, men du drar dig inte för att påstå saker om mig som du inte har en aning om.

Jag har svårt att förstå varför du inte frågar din verkstad om alla dessa fenomen som du upptäcker och genast klassar som "buggar"?
Tror du inte att de kan hjälpa dig snabbare och enklare och kanske till och med fixa till än vad vi på detta forum kan?

Och om det finns användare som har har bättre förståelse för det datamässiga i bilarna, är detta då sämre än att ha kunskap om mekaniken i detalj?
Det känns som att du retar dig på att vissa användare har mer förståelse för dessa "buggar" än vad du själv har.

Jag försökte i mitt senaste inlägg svara dig på ett vänligt vis och korrigerade även mitt inlägg när jag såg att du uppdaterat ditt inlägg. Men du bemödade dig inte ens att svara på det.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Nu försöker vi hålla oss till ämnet och blir vänner igen vi diskuterar bilar o tillbehör här på forumet inte personer
av andersuw
Sillastryparen skrev:Tack Poseidon! Precis vad jag behövde höra! Nu råkar jag ju vara anal-fabet, och är varken läs eller skrivkunnig, så bra att få vänliga kommentarer här om att läsa instruktionsboken!
Ingen här har påstått att du är analfabet. Däremot är det sedan länge uppenbart, inte bara av den här tråden utan också andra, att du inte läst, och heller inte gärna läser, instruktionsboken. Även om vi andra gladeligen hjälper dig att hitta rätt avsnitt för det ena eller andra kanske det kan vara på tiden att överväga en något mer generell approach. ;-)
av andersuw
EjS skrev:I danmark säger vi "Fejl 40" (ett fel som händer 40 cm framför datorn).
40 (fyrre) är inget särskilt kul tal på danska. Det låter ungefär som på svenska. Du måste upp lite. Halvtreds och tres, halvfjerds och firs, halvfems ... för att inte tala om femoghalvfjerds ... well, you get the idea. ;-)

En gammal historia i kategorin franska på danska. Vad heter mycket bra på danska? Tres bien. Vad heter ganska bra på danska? Halvtreds bien. ;-)
EjS skrev:I danmark säger vi "Fejl 40" (ett fel som händer 40 cm framför datorn).
Haha så det används i Danmark med? Jag använder frekvent "Kod 40" för vissa felbeskrivningar :-D
Användarvisningsbild
av apersson850
Sillastryparen skrev:Det jag talade om är saker som trots inställningar på MY CAR efter tidigare uppgradering av mjukvara och justering där inte har ändrat sig, men gjort det just efter dessa två uppdateringar...
Vissa uppdateringar ändrar vissa inställningar i MY CAR. Så har det alltid varit. Om inställningarna ändras eller ej beror på exakt vad som uppdaterats vid varje tillfälle. Uppdateras klimatanläggningen ändras ofta inställningarna för den, men inte de för kollisionsvarning, osv.
Användarvisningsbild
av Brainy
palmqvist skrev:Nu försöker vi hålla oss till ämnet och blir vänner igen vi diskuterar bilar o tillbehör här på forumet inte personer

Word! Sköt er nu allihop så vi slipper gå loss med saxen i denna mycket viktiga tråd!
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]