Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av oskar84
Har en lite fråga som nån här kanske kan hjälpa mig med har precis shippat min bil och ställt uppladdtrycket och nu till mitt problem på 3-4 växel så vibrerar det strax bakom växellådan i bilen har nån vart med om detta innan och vad kan man göra åt det för det är minst sagt irriterande

MVH Oskar
Användarvisningsbild
av lennarte
Börja med Hardyskivan. Man kan oftast inte se på den om den är dålig. Och kolla noga alla delar så det inte är t.ex ovala hål i medbringarna. Se till att allt vänds på rätt håll och att tappen i mitten ska smörjas. Har du högre vridmoment i motorn så belastas alla delar i drivlinan mer och då "märks" dom svaga punkterna omgående. Både bakre växellåda fäste (kudden) och gummit på kardanaxeln är inga ovanliga fel heller. Kanske läge att "ta ner" kardanstången och kolla igenom kors, lager och gummi. På vissa kors kan man ersätta en plugg med en smörjkopp och pumpa lite nytt fett. Dock måste man sätta tillbaka pluggenför där är inte plats för smörj koppen "under drift"

Mvh
Lennart
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]