Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Orkee
jjoel skrev:Tjena! har problem med mina halvljus. Jag har kollat runt och kollat givaren på länkarmen bak och den var hel. Sen lossade jag bulten så jag kunde röra armen upp och ner hur jag ville för att se om halvljuset höjdes/sänktes. Man hör motorn gå men lyktorna står stilla, vad kan problemet vara?
I med att givaren verkar fungera och man hör motorn gå men ljusbilden förändras inte. Just nu står dom i backen, på kvällen ser jag ungefär 1m framför bilen så de går inte att använda den..

Mvh!
Hej!
Tror mig just löst problemet med ett felpekande halvljus på min V50.
Strålkastarna ställer sig i "säkerhetsläge" när de får felsignal enligt märkesverkstsaden.
Det finns en tråd om strålkastarproblem på en v70, den hjälpte mig. Dieselputte gav bra flrklaringarDet sitter styrenheter i innerskärmarna och kan vara liknande lösning på s60?
Jag hade glapp i anslutnings/kontaktdonen, har bara lossat, sprayat kontaktspray och satt ihop. Kan givetvis vara fel på någon enhet
jjoel skrev:Tjena! har problem med mina halvljus. Jag har kollat runt och kollat givaren på länkarmen bak och den var hel. Sen lossade jag bulten så jag kunde röra armen upp och ner hur jag ville för att se om halvljuset höjdes/sänktes. Man hör motorn gå men lyktorna står stilla, vad kan problemet vara?
I med att givaren verkar fungera och man hör motorn gå men ljusbilden förändras inte. Just nu står dom i backen, på kvällen ser jag ungefär 1m framför bilen så de går inte att använda den..

Mvh!

Diskussioner om elpriser, när man ska tvä[…]

Tack för alla input, kanon! ;-) Bytte ut re[…]

Ja det var original. du kan annars prova des[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&o[…]