Moderator: Moderatorer

grillchips: Hehe :wink: Ja så kan det gå, men vad som än kan anses rätt och fel så gick det bra ju. Tar inte många minuter att sätta tillbaka kontakten väl?

Monterade själv nya clips som håller fast förardörrens dörrsida, stört mig länge nog på att den skorrar i stadstrafik sedan jag hängde av den senast :P
Absolut. Och eftersom jag helt missat dessa "nya regler" så kunde jag ju inte säga så mycket emot där. Var mest glad att han var medgörlig och lät mig plugga ur dom.

Nä det är ju inga bekymmer med kontakten i sig, den sitter lite dumt till bara. Underifrån har du ju plastskyddet i vägen så det fick vi lossa lite på, snabbast är väl utifrån med att ta loss kåpan men jag har 1-2 taskiga clips på ena så jag måste skaffa ett par nya. Det är nog inte många gånger till (om ens någon) som jag kan ta loss dimljuskåpan utan att clipsen flyger.
Tror inte att det har ändrats några regler. Någon röd regbelysning har aldrig varit laglig heller.

Vad hade hänt om du bara sagt att de alltid funnits där? Har de så bra koll på årsmodellerna?
Jag tycker forumet är duktigt på att fånga upp lagändringar när det gäller bilar och DRL är ju ett hett ämne här, så jag tänkte väl att jag borde läst om något skett. Röd regbelysning lät också lite konstigt men jag triggade igång direkt när han började ifrågasätta.

Jadu, bra fråga. Jag är tveksam till att killen hade koll på årsmodellerna för han såg väldigt frågande ut när jag förklarade att V50 av senare modell hade dessa som standard från fabrik, och det var vid det läget jag förslog att jag skulle slita ut skiten och visa honom Volvo-märkningen.
Tidigare gånger jag varit på det stället har jag fått en annan herre som inte var där idag, han har varje år kommit ihåg mig (eller ja, färgen på bilen för den gillade han såååå mycket tydligen) så jag hoppades förstås att jag skulle få honom i år igen. Nåja, nu är allt inkopplat igen. :lol:
Hade killen haft koll hade han "avslöjat dig" på dimljusknappen i bilen ändå...
Ja exakt. Nåja, blankt papper, det är huvudsaken. Bara att invänta 2 april så sommardäcken åker på!
Utvändig tvätt med allt vad det innebär med snabbvax & att gnugga & gno överallt. Sen när jag kom hem så var det så gött väder så det fick bli att ge den en omgång även invändigt med lädervård, nu står den & blänker så fint i vårsolen 8)

I morgon blir det att dra till Skjutbanan & träna som vanligt & dom 10 milen T/R brukar göra att man får tvätta igen... suck, det eviga tvättandet tar aldrig slut, tur man gillar det :D
Gillar du det får du gärna tvätta min med :)
Micce1980 skrev:
snepo skrev:
snepo skrev:Bild

Bild
Får inte över bilderna som jag vill.Kopierar och klistrar in länken här hotlink för forum.Bilden på led är ju inte på rätt ledd heller.
Välj rätt bild då :mrgreen:

Annars, lägg upp de här

-Citera
-Radera texten
-Nedanför till vänster i rutan där du nu kan skriva text ser du "Ladda upp bilaga"
-Bläddra
-Bifoga filen
Provade med det,men fel filformat.
  • 1
  • 530
  • 531
  • 532
  • 533
  • 534
  • 1912

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]