Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Tette skrev:
Droopy skrev:Bodde jag i Umeå skulle jag inte heller lägga om före 1-maj.
Haha, nja i fjol bytte jag 26 april eller nått sånt, då var det fortfarande kring 0 på natten och 10+ på dagen. Fast folk här uppe la om redan kring 15 april när dubbdäcks "förbudet" började gälla. Dock körde de kanske inte så mycket på tidiga morgnar...
Det är väl just de där tidiga mornarna som kan vara förrädiska.
Eftersom jag jobbar fyrskift så får det bli när det har varit plus dygnet runt en vecka ungefär, måste ju tänka på både sig själv och dom som väntar hemma ;p (och andra i trafiken i värsta fall)
Vet inte om jag ens kommer byta. Bilen har sådana där dubbfria vinterdäck. Det är det samma som "åretrunt"-däck. :wink:
Nej men sommardäcken är dåliga, och V70:n det gäller körs extremt lite sommartid (flyttas bara runt på uppfarten i princip) eftersom jag har andra fordon i trafik då.

Sambons bil brukar vi byta på en vecka eller så efter att det blivit olagligt att åka med dubb...
volvo244gle skrev:Vet inte om jag ens kommer byta. Bilen har sådana där dubbfria vinterdäck. Det är det samma som "åretrunt"-däck. :wink:

Problemet är väl det att vintersulorna kommer slitas något kopiöst om du kör med dom på sommaren, även om det är tillåtet. Så då kan det ju bli så att du står där med 2 uppsättningar dåliga däck till vintern istället :roll: :P
De sulorna sitter fint :-)-)
Snöade på många ställen i mellersta sverige imorse.. Några veckor kvar innan man kan byta utan att vara tvungen att ställa bilen vissa dagar.
Stockholm t.ex har ju fortfarande minusgrader under nätterna.. Och ska få snö i helgen. Då blir det buss för dig stefan! Vill inte ha dig på vägarna om det är risk för halka.. Skapa plåtkrockar eller köra ihjäl pensionärer och barn. ;)
av Tilly
De åkte på i tisdags.

Jag tror inte på någon långvarig vinter mer. Någon frost- eller snömorgon kan det säkert komma men då får man väl låta bli att köra tills det smält bort.
Joel: Här i Bromma låg det ett litet litet snötäcke imorse när jag lämnade grabben på dagis. Det var ruggigt i luften minsann, nu när solen legat på ett tag så är det skönt ute men ja, jag ångrar inte att jag väntar lite till.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 61

Inga problem alls. hade flera olika Gen2 fälg[…]

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.