Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jiffi
Hej, hamnade i en xc90 D5 av diverse anledningar. Supernöjd på det stora hela men stör mig på ett par saker och har ett par frågor till detta välinformerade forum.

1. Navigationen visar ej återstående sträcka till målet hur får man den att göra det?
2. Hur avbryter man navigation, blir galen på detta?
3. Kan färddatorn ej visa snittförbrukning i "mätar displayn" eller måste man in i undermenyerna för att se detta?

Power pulse, undrar vad det är då det verkar vara en avgörande hårdvara som gör 2016 bilar i princip värdelösa?
Polestar, är det värt pengarna? Kört en bil med detta i stadstrafik men kan inte påstå att jag kände någon skillnad. Ni somnar gjort uppgraderingen vad är intrycken efter lite längre tid?
Car play. har detta på en ny VW bil i familjen och tycker inte att det adderar något då WV:s system är riktigt bra. Enda fördelen är ett enklare användande av Spotify. Tycker att Volvos grund system är bättre än VWs och undrar om Carplay tillför något?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av sura56
jiffi skrev:Hej, hamnade i en xc90 D5 av diverse anledningar. Supernöjd på det stora hela men stör mig på ett par saker och har ett par frågor till detta välinformerade forum.

1. Navigationen visar ej återstående sträcka till målet hur får man den att göra det?
3. Kan färddatorn ej visa snittförbrukning i "mätar displayn" eller måste man in i undermenyerna för att se detta?

Power pulse, undrar vad det är då det verkar vara en avgörande hårdvara som gör 2016 bilar i princip värdelösa?
Polestar, är det värt pengarna? Kört en bil med detta i stadstrafik men kan inte påstå att jag kände någon skillnad. Ni somnar gjort uppgraderingen vad är intrycken efter lite längre tid?
Car play. har detta på en ny VW bil i familjen och tycker inte att det adderar något då WV:s system är riktigt bra. Enda fördelen är ett enklare användande av Spotify. Tycker att Volvos grund system är bättre än VWs och undrar om Carplay tillför något?

Tack på förhand
1. Vet inte riktigt
2. Klicka på målflaggan och välja "soptunnan"
3. Ska gå att välja via högra rattknapparna
av jiffi
Går att välja via rattknappar men det går inte att ha det permanent i instrumenthuset där endast momentan förbrukning går att visa
Användarvisningsbild
av andreas 80
1. Under inställningar resväg kan du ändra mellan RTA & ETA

2. Tryck på röststyrningsknappeno och säg "rensa resplan"

3. Du får trycka på högra rattknappen och titta i popupmenyn, eller köra med förarprestation i centerstacken.

Om powerpulse är avgörande återstår att se, har inga som helst problem med prestanda eller take-off i min D5, men det är ju var mans egna upplevelse.
Det är ju ingen raket, men jag valde inte en diesel för att vara först iväg vid rödljuset.
av lirsa
jiffi skrev:Hej, hamnade i en xc90 D5 av diverse anledningar. Supernöjd på det stora hela men stör mig på ett par saker och har ett par frågor till detta välinformerade forum.

Tack på förhand
1. Jag höll också att leta som tusan. Om du ETA så kan du bara klicka en gång på målflaggan (eller den raden) så ser du km kvar. Dock fungerar det bara vid fullskärmsläge.
2. Bra fråga, jag kör med röstkommando: "navigation" "avbryt" vilket inre varnar vara rätt, men efter lite fippel avslutas navigering iaf.
3. En riktig luring. Kollar man manual får man definitivt intrycket att det ska gå att välja vad som visas där (står så i manual och de screen shots som finns visar också det). Men nej, bara momentan förbrukning ( hur intressant är det?). Iofs krävs det bara ett knapptryck eller ha det i fjärde pilen i centerdisplay.
OM RYSSEN KOMMER

Visst är det jobbigt när det blir tomt i[…]

Läckage kylarvätska

Vilken hjälte du är! Ser exakt likadant […]

Jag har 6 filer och 2 mappar i roten på USB-[…]

Vi som beställt nya XC60

Ja, då är det dags……&h[…]