Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnnaCT
Hej,

Enligt min man har vår Volvo v60 T3 (2012, manuell) skramlat flera gånger de senaste dagarna. Som om det hängde ett knippe konservburkar undertill. Det har hänt i låg hastighet, vid ett tillfälle när han körde över ett fartgupp, men också på plan mark.

Jag har själv varit ute och kört idag och provat lite gupp m m, men jag har inte hört någonting alls.

Ingenting ser ut att sitta löst, men vi har ju inte lyft upp bilen och kollat ordentligt. Min första tanke var att det kommit en sten i något hjul, men då borde det ju låta hela tiden. Likaså om någonting har lossnat.

Några tips om vad det kan vara?
av toast
Sten/grus som ramlat mellan bromsskivan och plåten kan rasslar rätt bra. Hade en v50 som det hände några gånger per säsong på. Vill minnas att det slutade hända efter att jag lyckades böja/banka på plåten så att glipa blev mindre.
av AnnaCT
Tack för tips! Ja det kan säkert vara sten som skvätt in nu när det är så grusigt på vägarna. Att det slutade låta mellan gångerna kanske berodde på att gruset "studsat ut" igen. :)
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. Årets kultur[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

Det var felet! Fick bli tejp temporärt till[…]