- ons 16 mar 2016, 21:17
Är inget fel enl Volvo då jag har haft inne bilen pga det.
Jag kör 20mil motorväg varje dag...
andersuw skrev:Jag har nu en xc60 2016popnit skrev:Kan bara hålla med om att automatiken suger på motorvägen!I så fall bör du nog undersöka om du har något fel på automatiken. En alternativ möjlighet är naturligtvis att systemets tillförlitlighet förbättrats på senare årsmodeller (jag har en MY -15 och ser att du har en MY -13).
Är det ett backkrön eller en väldigt lång raksträcka så funkar den inte.
Vajerräcke gör inte saken bättre.
Bilar blinkar på mig dagligen!
Själv har jag hur som helst inga problem att få detta att fungera på raksträckor oavsett om de är långa eller inte. Situationer där backkrön ger upphov till problem är också synnerligen ovanliga både därför att det inte finns så värst många motorvägskullar som är tillräckligt branta och därför att det krävs att man möter lastbilen/bussen just i det läge där båda parter har ordentlig uppförsbacke.
Jag har någon enstaka gång haft problem på väg med vajerräcke men då på 2+1-väg, inte motorväg. I det fallet har problemet också varit det motsatta till det du talar om, det vill säga systemet tvekar att slå på helljuset när det borde (troligen därför att det förvillas av reflexer) snarare än försummar att blända av när det borde.
Är inget fel enl Volvo då jag har haft inne bilen pga det.
Jag kör 20mil motorväg varje dag...