- tis 15 mar 2016, 21:09
Inte så lätt alla gånger att känna till alla smågator i en förort.
Men att köra norröver när man skall söderut eller att Sundbyberg skulle ligga nära Farsta?
Och att som idag parkera mitt emot en annan bil (och gå och handla) så ingen kommer förbi åt något håll lär inte generera något Nobelpris.
Det som är märkligt är just hur dom kan ha körkort!?
Jag skulle själv förlorat körkortet på två dagar om jag kört som en Taxi.
Att Bussar är undantagna alla trafikregler har polisen bekräftat för mig personlligen, men Taxi brukar dom ju vara riktigt ilskna mot.
grillchips skrev:Ibland undrar jag det med sthml.Flera gånger har dom frågat på plats vilka gator som är bäst osv och då hjälper jag mer än gärna till och tipsar om smitvägar om jag känner till området.
För en herrans massa år sen (precis när jag flyttat upp till Stockholm) så var jag på intervju hos ett av stans största taxibolag för att sitta i växeln och ta emot beställningarna. Där hade de rejäla krav på att kunna smågator, främst inne i city förstås och sen lite större gator i närförorter. Frågor som "om jag står på Linnégatan, hur långt härifrån är det och vad finns det för butiker på den gatan?"
Som nyinflyttad var det självklart att jag inte landade det, men vette fan om ens "riktiga" nollåttor hade fixat det. :D
Inte så lätt alla gånger att känna till alla smågator i en förort.
Men att köra norröver när man skall söderut eller att Sundbyberg skulle ligga nära Farsta?
Och att som idag parkera mitt emot en annan bil (och gå och handla) så ingen kommer förbi åt något håll lär inte generera något Nobelpris.
Det som är märkligt är just hur dom kan ha körkort!?
Jag skulle själv förlorat körkortet på två dagar om jag kört som en Taxi.
Att Bussar är undantagna alla trafikregler har polisen bekräftat för mig personlligen, men Taxi brukar dom ju vara riktigt ilskna mot.
V70II D5 Summum AWD -13 Polestar