Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Malish skrev:Har du en 97a funkar det utmärkt med vanlig OBD läsare, 850 äldre än 96 måste man blinka fram koderna på då de inte är utrustade med OBD uttag.
Volvo 96-98 kräver vol-fcr, i stort sett inget annat fungerar. Vissa motorstyrningar går det att bygga blinkdosa till, men långt ifrån alla. Motronic 4.4 t ex kan man inte använda blinkdosa till, utan där är det vol-fcr och inget annat som gäller.
Ber om ursäkt att jag inte var specifik nog.
Jag har ingen erfarenhet av billiga OBD läsare, det jag kört med har varit mekonomens system och det vet jag med 100% funkar.
fast när jag tänker efter så har jag nog kört ett annat system en gång och det funkade nog inte på nån 850/V70 vi hade inne, var nog därför vi bytte.
Borde vara samma fel jag har då. Har bytt termostat... Direkt man startar hoppar tempen upp i normaltemp, för att sakta vandra neråt, sen för att gå upp igen till normaltemp igen. Ibland vid kallstart går den som en röv. Borde vara tempgivaren eller??
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]