Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

rudarmy skrev:
KennethC skrev:inte en exakt likadan pump, men lika djupa. Har strax under halv tank. bråkar med filtret nu...får inte loss " bakre" slangkopplingen. rund koppling med en liten metallflärp inuti mot röret på filtret....har en bild men kan fasen inte komma på hur jag laddar upp den här...?
Då kan det va så enkelt att du har en pump som du måste vända plus och minus för att den ska pumpa åt rätt håll:)
När man har lossat slang till filter och har en stor burk, slå på tändning och se om det kommer bränsle....bör komma med bra tryck/stråle...(5bar)
rudarmy skrev:
KennethC skrev:inte en exakt likadan pump, men lika djupa. Har strax under halv tank. bråkar med filtret nu...får inte loss " bakre" slangkopplingen. rund koppling med en liten metallflärp inuti mot röret på filtret....har en bild men kan fasen inte komma på hur jag laddar upp den här...?
Då kan det va så enkelt att du har en pump som du måste vända plus och minus för att den ska pumpa åt rätt håll:)
Då borde det väl funka att byta plats på slangarna? ....Eller?? Samma elkoppling och samma färg på pilarna på pumpen...
Hela armaturen...kändes smidigast. pumpen surrar, filtret är ok ( sprutar som tusan på tändning då pumpen går...) Verkar som det lutar åt BTR:en i alla fall...eller? Vet vart den sitter men, Sitter den på returen eller innan spridarna?

Det är egentligen enligt lag förbjudet[…]

Min far har också råkat ut för n&[…]

Jag har plötsligt fått ett fel under f&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]