Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Inget att vara ledsen över egentligen för de fyller ingen funktion.

Men de fins där, koppla upp dig mot nätet via mobilen så kommer du dit, det står appar under någon flik.
av csvenss
Droopy skrev:Inget att vara ledsen över egentligen för de fyller ingen funktion.

Men de fins där, koppla upp dig mot nätet via mobilen så kommer du dit, det står appar under någon flik.
Ibland skriver man fortare än man tänker ,hade ej aktiverat internet delningen via bluetooth och vips nu e dom där.
Användarvisningsbild
av Perra83
Jag har inte provat en app än trots att jag haft bilen i över två månader. Samma med båda TV apparaterna hemma som det är "smart" i. Youtube och Netflix används men funkar lika bra att casta från mobilen.
Spotify skulle jag använda om det fanns.
Användarvisningsbild
av Derank
Ja, det är mycket märkligt att man inte integrerat den mest använda musikappen i systemet, jag fattar ingenting av Volvos intåg på appmarknaden, de som beslutat om innehållet måste legat under en sten de senaste 10 åren.

Då jag läste om sensus connect beskriver <volvo det som om man "lyssnat på kundernas önskemål" ???
Användarvisningsbild
av Rillee
De får nog inte införa Spotify i systemet på grund av hur segt systemet är
Användarvisningsbild
av Derank
Ja, så kan det vara, och det kan nog vara detsamma att integrera appar i bilarna framöver, en telefon för en lax gör ju jobbet tusen gånger bättre och telefon har alla med sig idag, och alla moderna bilar mer el mindre har ju blåtand.

En touchskärm och möjlighet till att spegla luren räcker, och det kan inte vara så jäkla svårt att integrera om man nu vill.

Men jag tippar på att det aldrig kommer ske fullt ut.
av agb007
JonnyRocker skrev:Någon annan som har haft problem med Sensus-appen Stitcher den senaste veckan? Hade inne bilen på service för någon vecka sedan och sedan dess kan jag inte logga in på mitt konto eller bläddra bland program. Mitt Stitcher-konto fungerar utmärkt både i mobilen och på datorn.

Övriga Sensus-appar som jag använder i bilen - Radioplay, TuneIn och Storytel - fungerar fortsatt utan problem.
Precis samma problem som jag haft sedan måndags.
Fungerat klockrent minst ett halv år innan.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Är ny xc60-ägare och har lite dålig koll på tekniken.

Det sitter ett simkort från telenor i bilen med 5 GB surf. Gäller detta simkort bara surfen i sensus systemet, eller har det att göra med Volvo on call också?

Som jag har förstått det, så häller telenorkortet bara 6 månader. Vad händer sen? Slutar Volvo on call också funka därefter om man inte laddar kortet, eller är Volvo on call oberoende av telenorkortet?
av BennyL
Om du har ett extra kort som i ditt fall så kommer VoC att använda det, men den trafiken är ganska försumbar.
Om du inte har detta kortet så använder VoC det inbyggda kortet som finns i VoC modemet.
Efter 6 månader eller 5GB så kommer kortet att ta slut om du inte laddar på det, men som sagt VoC blir oförändrat oavsett.
Detta SIM-kort är för att använda bilen som surfpunkt.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
BennyL skrev:Om du har ett extra kort som i ditt fall så kommer VoC att använda det, men den trafiken är ganska försumbar.
Om du inte har detta kortet så använder VoC det inbyggda kortet som finns i VoC modemet.
Efter 6 månader eller 5GB så kommer kortet att ta slut om du inte laddar på det, men som sagt VoC blir oförändrat oavsett.
Detta SIM-kort är för att använda bilen som surfpunkt.
Aha.. Tackar!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]