Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När du skrev förut att ventilen vid spridarna spottade lite bränsle, hur mycket/lite kom det då?
Droppade det?
Rann det?
Sprutade det lite eller kom det en rejäl dusch?

Det ska komma rätt rejält med soppa..
Variosboy skrev:När du skrev förut att ventilen vid spridarna spottade lite bränsle, hur mycket/lite kom det då?
Droppade det?
Rann det?
Sprutade det lite eller kom det en rejäl dusch?

Det ska komma rätt rejält med soppa..
Inga duschar här inte,mer ett försynt sipprande... :cry: Får ett nytt soppafilter imorgon, hoppas det är det som är fel... :lol:
Bytte du till en likadan pump?
Sitter pumpen exakt lika djupt i armaturen el råkat trycka ner den för långt så bottenventilen ej funkar som den ska?
Hur mycket bensin har du i tanken?
inte en exakt likadan pump, men lika djupa. Har strax under halv tank. bråkar med filtret nu...får inte loss " bakre" slangkopplingen. rund koppling med en liten metallflärp inuti mot röret på filtret....har en bild men kan fasen inte komma på hur jag laddar upp den här...?
inte en exakt likadan pump, men lika djupa. Har strax under halv tank. bråkar med filtret nu...får inte loss " bakre" slangkopplingen. rund koppling med en liten metallflärp inuti mot röret på filtret....har en bild men kan fasen inte komma på hur jag laddar upp den här...?
KennethC skrev:inte en exakt likadan pump, men lika djupa. Har strax under halv tank. bråkar med filtret nu...får inte loss " bakre" slangkopplingen. rund koppling med en liten metallflärp inuti mot röret på filtret....har en bild men kan fasen inte komma på hur jag laddar upp den här...?
Den främre ändan på kopplingen ska tryckas in mot kopplingen = utåt, den andra delen av kopplingen ska vara stilla när du trycker ihop den.
Det finns en special tång på biltema
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000020868/

Kolla noga efter mont. kan lossna!!! :-)-) , :-O)
KennethC skrev:inte en exakt likadan pump, men lika djupa. Har strax under halv tank. bråkar med filtret nu...får inte loss " bakre" slangkopplingen. rund koppling med en liten metallflärp inuti mot röret på filtret....har en bild men kan fasen inte komma på hur jag laddar upp den här...?
Då kan det va så enkelt att du har en pump som du måste vända plus och minus för att den ska pumpa åt rätt håll:)

Min far har också råkat ut för n&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju v[…]

Visa din semesterbil(d)

Då har ekipaget kommit till västkusten […]

S40 1.8f ac problem

Fick hem en kondensor av märket nrf, när[…]