Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sera skrev:
Perra83 skrev:Nej Volvo har inte slutat med dieselvärmare i XC60. Välj till VOC så får du tidur och appstyrning.
Tack!
Hej igen! Jag var i kontakt med kundsupporten på Volvo idag och dom påstår att värmaren inte är med och att man måste lägga till klimatpaketet för att få denna, har du säkra uppgifter?
Du måste såklart lägga till klimatpaketet, det heter "klimatpaket volvo on call diesel" och kostar 9900sek ligger under fliken: utrustningsnivå--paket--klimat.

Dedt innehåller: rattvärme, baksätesvärme, VOC och dieselvärmare.

Väljer du inget av klimatpaketen sitter värmaren där iaf men då fungerar den bara som hjälpvärmare till motorn.
Droopy skrev:Du måste såklart lägga till klimatpaketet, det heter "klimatpaket volvo on call diesel" och kostar 9900sek ligger under fliken: utrustningsnivå--paket--klimat.

Dedt innehåller: rattvärme, baksätesvärme, VOC och dieselvärmare.

Väljer du inget av klimatpaketen sitter värmaren där iaf men då fungerar den bara som hjälpvärmare till motorn.
Om man istället går in under interiör--komfort--värmare--VOC får man då bara en VOC som inte går att starta värmaren med iaf?
VOC går såklart att starta värmaren med, jag förstår inte riktigt vad det är du menar, det finns 2 alternativ på klimatpaketet och det ena är utan VOC det andra med.

Edit: nu är jag med, du vill inte ha baksätesvärme och rattvärme utan bara VOC, rätt? då kan du välja det där alternativet du menar, VOC 4995 el vad det nu är, värmaren sitter redan där, den är standardmonterad som hjälpvärmare för motorn,
Droopy skrev:VOC går såklart att starta värmaren med, jag förstår inte riktigt vad det är du menar, det finns 2 alternativ på klimatpaketet och det ena är utan VOC det andra med.

Edit: nu är jag med, du vill inte ha baksätesvärme och rattvärme utan bara VOC, rätt? då kan du välja det där alternativet du menar, VOC 4995 el vad det nu är, värmaren sitter redan där, den är standardmonterad som hjälpvärmare för motorn,
Även om man inte vill ha baksätesvärme och rattvärme så ska man vara medveten om att andrahandsvärdet är högre på det paketet än utan! Dessutom kostar paketet 8990 (utan VOC och 9990 med VOC) så varför inte lägga till det istället för att bara välja tiduret för 8990?? :roll:
drawman skrev:
Droopy skrev:VOC går såklart att starta värmaren med, jag förstår inte riktigt vad det är du menar, det finns 2 alternativ på klimatpaketet och det ena är utan VOC det andra med.

Även om man inte vill ha baksätesvärme och rattvärme så ska man vara medveten om att andrahandsvärdet är högre på det paketet än utan! Dessutom kostar paketet 8990 (utan VOC och 9990 med VOC) så varför inte lägga till det istället för att bara välja tiduret för 8990?? :rol

VOC kostar 5900:- retar mig mest på att det inte går att få riktiga besked varken av Volvo eller handlare och om nu handlaren har rätt så är det ju sorgligt att Volvo inte kan ha riktiga uppgifter på sin Bygg bil
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ve[…]

The discs don't look too bad. Check that they are […]

Ny stereo i min s40 2004

Hej, passar en sådan stereo direkt i urtaget[…]

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]