Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av davveh
Hade samma fel

Köpte ny huvudbromscylinderupå skroten för 200:- (inkl två givare)

En ny givare på Volvo 1700:-
av crossmatte
Tack för bra svar, kommer nog göra som davveh! Det var en bra ide som inte jag tänkt på, tack för den!
av crossmatte
Hej!

Är det någon som vet eller som har tillgång till vida och kan kolla vilket artikelnummer det ska vara på huvudbromscylindern?
Det står artikelnummer när man tittar på bildelsbasen.se men jag kan inte se motsvarande nummer på cylindern, iaf inte när den är monterad...
Jag har en v70n -07 170 hk ,bensin, automatlåda, fwd ,antar att den har dstc?

Tänkte köpa en hel och plocka givaren från den.

Med vänlig hälsning,
Mattias
av andersuw
crossmatte skrev:Hej!

Är det någon som vet eller som har tillgång till vida och kan kolla vilket artikelnummer det ska vara på huvudbromscylindern?
Det står artikelnummer när man tittar på bildelsbasen.se men jag kan inte se motsvarande nummer på cylindern, iaf inte när den är monterad...
Jag har en v70n -07 170 hk ,bensin, automatlåda, fwd ,antar att den har dstc?

Tänkte köpa en hel och plocka givaren från den.

Med vänlig hälsning,
Mattias
Vill minnas att DSTC blev standard 2005 så det bör du väl ha. Artikelnumret för huvudcylinder för DSTC ser ut att vara 36002376 när man köper den som bytesenhet (verkar vara bytessystem på dessa). Möjligen har motsvarande nydel artikelnummer 8602365 eller så är detta något tidigare artikelnummer för bytesenheten.

Från en lekman: Går inte bromsar p&ar[…]

Injektorer

Klämmor, bultar och kopparbrickor kostar inte[…]

Ja, dagens elsystem är svåra att fö[…]

Âr det någon som nått fram i mot[…]