- mån 14 mar 2016, 17:18
#1058099
Hej.
Har en 1997 855 GLT.
När jag trampar ur går inte varvtalet ner och motorn motorbromsar lite. Efter ett tag, 3-7 sek, går den ner i varv. Man kan dra ur växeln före man man får inte vara snabb att lägga i nästa för det går inte förrän den gått ner i varv.
Misstänker efter vad jag läst att det är urtrampningslagret. Hade tidigare ett gnissel men helt utan slirande, när jag släppte kopplingen men det är borta nu. Den rasslar lite, swishar, när man har kopplingen i.
Har funderat på byte av koppling och lager. Kan det va något annat? Ska man byta något mer i samma veva?
Mvh /M
Har en 1997 855 GLT.
När jag trampar ur går inte varvtalet ner och motorn motorbromsar lite. Efter ett tag, 3-7 sek, går den ner i varv. Man kan dra ur växeln före man man får inte vara snabb att lägga i nästa för det går inte förrän den gått ner i varv.
Misstänker efter vad jag läst att det är urtrampningslagret. Hade tidigare ett gnissel men helt utan slirande, när jag släppte kopplingen men det är borta nu. Den rasslar lite, swishar, när man har kopplingen i.
Har funderat på byte av koppling och lager. Kan det va något annat? Ska man byta något mer i samma veva?
Mvh /M
=================================
Nuvarande: Volvo 855glt -97, V40 - 04, Hästar...
Tidigare: Saab 96, Ford Consul, 240 (-75/88), 244 GLE, 945 (bästa bilen jag haft), S40, V40, Citroen C5, Volvo 240, V70 SE -97
Nuvarande: Volvo 855glt -97, V40 - 04, Hästar...
Tidigare: Saab 96, Ford Consul, 240 (-75/88), 244 GLE, 945 (bästa bilen jag haft), S40, V40, Citroen C5, Volvo 240, V70 SE -97