- mån 14 mar 2016, 17:36
#1058111
Twendor skrev:Hei.Det är säkert olika motorstyrning. Något måste man ju göra för att höja effekten från 181 till 190 hk. Men finns det några skäl att tro att det gjorts några hårdvaruförändringar överhuvudtaget, särskilt med med tanke på att Polestar väljer att optimera dem till exakt samma effekt- och vridmomentsprestanda? När det gäller NOX och andra miljövärden (exklusive förbrukning/CO2) klarar ju båda motorerna samma norm (Euro 6).
Det er trolig noen endringer mellom dem, selv om det med Polestar blir det samme antallet Hk/NM
Det er lavere Co2 og raskere 0-100 på 181hk iallefall ifølge tall fra Volvo.
Mulig det er gjort endringer for å få ned F.eks NOX tallet, og dermed høyere CO2 samt tregere 0-100 på 190hk.
mvh Twendor
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut