Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av lill_dvargen
Är det någon som vet något bra/ dåligt märke på toningsfilm (röktonat skall det vara). tacksam för svar... :)
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag råder dig till att inte köpa på allt för "billiga" ställen såsom Biltema. Visst, de kan se bra ut, funkar ett tag gör de också, men efter en inte alltför lång tid så blir de "bleka" av solen och det blir inte så snyggt... Då hade man önskat att man lagt till de där extra slantarna och fått bättre. Men de som finns på Mekonomen och Micro borde funka fint, har ej testat solskyddsfilm från dem, men de är ju hyfsat billiga på i princip allt, och de mesta håller en bra kvalitet. Man får helt enkelt vad man betalar för i detta sammanhang.
Användarvisningsbild
av Zilv
köp volvos orginal , färdig klippt oxo =) kostar till v70 300kr något.
funkade bra!
av Addekarlsson
Volvos färdigskurna håller dom på att ta bort ur sortimentet...
Detta pga att den bleknar efter kort tid. Redan efter 1 år har den börjat blekna, samt så är det för tunn och mjuk, så Volvo anser inte att den uppfyller kundernas krav på en solfilm.

Detta enligt Bilbolaget i Strömsund. Att den bleknar kan jag intyga... Monterat färdigskuren på 3 bilar, och alla 3 har bleknat fort.
Extra mörk har efter max 1 år blivit blå, för att sen ljusna ännu mer.

Åk till nån som filmar bilar och köp riktig film. Visst, den ksotar ca 300 kr per meter, men så har du 10 års garanti på filmen oxå. :wink:

Mvh/ Adde
av Gabber
Det finns en film som heter peformx den är röktonad. http://www.sgs.se

Nåväl, jag unnade mig. Eller bilen. S&a[…]

Om båda har samma Volt område och pol&[…]

Högt oljud ej från motor

Är det inte ett hjullager som Erik Å ti[…]

Ja du hade ju inga felkoder på 5v signalen s[…]