Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det var ett tag sedan jag bytte en växellåda på en sån bil men du måste ju bort med batteri, batterihylla, luftfilterbox, länkaget från växelspaken dom sitter med ett låsclips typ på lådan. Sen måste du ju bort med hjulen farm ur med drivaxlarna från lådan. Men det skadar ju inte att köpa en verkstadshandbok :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
1an och backen brukar krångla om det är knas med kopplingen, men då är dom bara svåra att få i. Driver gör dom.

Så ja, jag har ju redan sagt min åsikt, och det är ju att lådan är skrot. Annars hade fler växlar bråkat, främst 5an och backen då den använder samma wirar som 1an och 2an.(3an 4an använder bara ena wiren).

Det låter inget konstigt när du lägger i 1an eller 2an? Kan du lägga i dom, med motorn igång, utan att trampa ner kopplingen? Låter det nått då?
Ok har nämligen fått tag på en v70 98 för 1000kr så tänkte ta den som reservdelsbil el tvärtom för på den bilen e det bara generatorn som e död o så saknas lyktor o stötfångaren

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]

installera dragkrok

Så kallade strömtjuvar fungerar inte al[…]